This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MiaG92

Hej alle sammen! 🙂

Jeg afslutter min studentereksamen her til sommer, og holder efterfølgende et sabbatår. Jeg vil rigtig gerne ud at rejse og opleve en masse. Landene jeg helst vil besøge er Thailand, Australien og USA/Hawaii.
    Jeg har kigget meget på højskoleophold på danskstudiecenter.dk, hvor jeg synes undervisningstimerne krop/sport og kommunikation/personlig udvikling lyder virkelig gode. Det at turen er sammensat på forhånd og at der er flere unge med på turene, giver også et ekstra plus. Jeg synes bare desværre, at det er meget dyrt, og selvom Jorden rundt-turen lyder helt fantastisk, er 86000 mange penge for 4 måneder uden kost.
    Nogen der kan anbefale noget lignende, gerne med sport + personlig udvikling, hvor landene Thailand, USA/Hawaii og Australien indgår? Eller måske noget andet, som også er rigtig fedt?

Hvis andre er interesseret i noget lignende, vil jeg også meget gerne høre fra jer 🙂 Jeg er selv 19 år, og bliver 20 i august. Jeg har lidt løse planer med en veninde, men synes det kunne være fedt at være flere på sådan en rejse, eller have en anden, hvis min veninde og jeg ikke bliver enige 🙂

mvh. Mia 🙂

Anonym camilla

Hej.
    Jeg vil bare lige sige at jeg tog turen med DSC til Vietnam her i september, og det er rigtig mange penge man bruger, men jeg vil sige at det er de bedste penge jeg nogensinde har brugt. Jeg har fået venner for livet og der er styr på tingene med DSC, så det er virkelig noget at overveje, selvom det er utrolig mange penge, men om 5 år tænker du ikke tilbage på at du måske brugte 50.000 kr så tænker du på alle de oplevelser du har fået og nogle venner for livet 🙂

Anonym MiaG92

nemlig, det virker også rigtig fedt og jeg overvejer det kraftigt!
    Overvejer både turen til Thailand i 2 eller 4 mdr. og jorden rund-turen i 4 mdr. der koster hhv. 32000/54000 og 86000. Det er hovedsageligt min veninde der ikke vil ofre så mange penge på det, men er selv lidt ked af prisen, da jeg muligvis er nødt til at låne nogle af pengene. :/

Anonym Camilla

Ja, det er rigtig mange penge, men da jeg var i Vietnam brugte jeg kun 5.000 i lommepenge, fordi det er så billigt et land og det er Thailand også, men ja rigtig mange penge, men man får også meget ud af pengene 🙂

Anonym Anna

Hej Mia

Jeg ville ikke tage på sådan et ophold, da jeg synes at det er alt for dyrt ift hvad du selv kan rejse rundt for. Når man rejser alene, så får man altså andre oplevelser og kommer nogle steder hen og man kommer aldrig til at føle sig som en skoleklasse på tur.
    Hvis man føler sig tryg ved at der er lagt et program og at man har nogle faste personer at rejse rundt med, en fast pris osv, så er det da det man skal gøre 🙂
    Hvis du synes at DSC er for dyrt, så er dette måske noget for dig: http://access2.dk/Program/tanzania_zanzibar.html
    Jeg kender flere som har været på det og de synes det var fantastisk! Her kommer man rigtig ind under huden på landet og kommer ud i de små landsbyer – uden at det ruinerer dig 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account