This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mette Schou-Høj

Min mand og jeg er begge 23 år og skal til sydamerika i oktober og november 2010. Hvilke lande skal vi bare besøge og hvad er værd at se? Vi er adventure-mennesker, så på vores ønskeliste står der natur- og kulturoplevelser som nr. 1! Vi vil gerne opleve livet i junglen og også gerne på trekkingtur – men hvilket land er fedest og hvor henne? Håber virkelig I kan hjælpe os. Vi har ikke backbackede før…

Anonym Claus

Altså, nu er Sydamerika jo et kontinent med mange forskellige lande. Og hvert land har masser af ting, man kan se og foretage sig.

En god start inden jeres tur, kunne være at tage forbi det lokale bibliotek og se hvad der er interessant.

Peru, Columbia, Brasilien osv har natur, kultur og strand. Jeg synes alle landene er lige fede på hver deres måde.

Mvh

Claus

Anonym Claus Nielsen

Jeg vil sige det fedeste sted at tage på trekking er Torres del Paines i Chile, eller vulkanvandring ved byen Pucon hvor der også er rig mulighed for det “hele”. Hvis det mere er kultur så er Santiago et besøg værd, det er en utrolig by, der er ikke så mange turist steder men stemningen og væremåden.

Hvis I godt kan lide kulde så tag en tur til Ildlandet helt i syd.

Anonym Claus

Sprog: Engelsk er ikke gangbart, men hvis I kun skal bestille en busbillet eller noget at spise, kan man altid pege og så håbe.

Økonomi: I har efter min mening rigeligt med penge, man kan godt klare sig med 35 US dollars/dagligt i de fleste lande.

Tidsplan: To mdr er ikke alverden, men mindre I har tænkt jer at flyve rundt og det koster i Sydamerika.

Tur til Pantanal koster 100 US/4 dage. Tur i Amazonas fra Manaus koster 80 US/dag. 4 dages tur til Uyuni koster 85 dollars.

Jeg er helt enig i overstående valg af lande. Hold jer til Andels-landene måske med en afstikker til Brasilien. Sydamerikas største land med de mest imødekommende mennesker,- efter min mening.

Mvh

Claus

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

Det afhænger også lidt af hvor mange penge I har til flytransport på et kæmpe kontinent som sydamerika. Jeg vil dog give Claus ret i, at Torres Del Paine er storslået… Det fås ganske enkelt ikke bedre, hvis man er til dramatiske landskaber lige op i ansigtet.

Så er der det storslåede Iguazu på grænsen mellem
    Brasilien og Argentina.

Bolivia er en hel destination for sig selv og der er fantastisk mange fede ting at lave. Jeg nævner i flæng: Jungle/pampastur i Rurrenabaque, Deathroad på mountainbike, Salar De Uyuni i 4×4, minerne i Potosí, Isla del sol og Lake Titicaca og så meget mere…

Specielt i det sydlige Peru er der også en del at lave. Det kunne derfor være oplagt at koncentrere sin rejse om Bolivia og det sydlige Peru, da det fhv. nemt kan dækkes på 2 måneder. Her skal I naturligvis ud og trekke på Inka Stien (husk at bestille i meget god tid), I kan tage ud og overnatte på nogle a øerne i Titicaca ved Puno. Cusco i sig selv er en charmerende by og så er der selvfølgelig Nasca Linierne som også er en stor oplevelse som dog kræver at man ikke bliver luftsyg af at blive kastet til højre og venstre i en lille cesna.

Længere nordpå er der Equador hvor bestigning af Cotopaxi kan anbefales på det varmeste (selvom der er koldt på toppen ;-), og selvfølgelig kommer man ikke uden om Galapagos.

Ovennævnte er nogle af mine absolut største højdepunkter for Sydamerika og de ting dækkede jeg på 5½ måned, så mit bedste råd er nok at praktisere begrænsningens kunst 🙂
    Bolivia er mit

Anonym Mette Schou-Høj

Super fedt at I skriver. Det giver virkelig en god ide om hvor det er fedt at tage hen. Jeg har været på biblioteket og læst en del omkring sydamerika, men har svært ved at finde ud af hvad vi skal priritere frem for noget andet fordi det nemlig er et kæmpe kontinent.
    Vi skal rejse 5 mdr i alt. 2 mdr på roadtrip i USA, 2 mdr i Sydamerika og slutter af med en måned på fillipinerne. Vi regner med at det kommer til at koste omkring 180.000 kr. for os begge to inkl. alt. Er det realistisk? Hvor meget skal vi regne med de 2 mdr i Sydamerika kommer til at koste? Er det dyrt at leve der og hvad med alle aktiviteter? Perry du skriver at vi skal bestille trekkingturen i god tid – hvor gør vi det henne? Igennem et rejsebureau? Og så er spørgsmålet hvilket rejseburesu I kan anbefale? Det var mange spørgsmål, men håber I kan hjælpe os endnu engang. Kom også gerne med flere forslag til naturoplevelser i junglen og andet. Det vi mener med kulturoplevelser, er det med at opleve en anden kultur – måske komme tæt på befolkningen. Et sidste spørgsmål er om vi kan klare os med engelsk dernede?

Anonym Dennisbager

Vi rejser for tiden rundt hernede og har indtil nu været i Ecuador og Peru, og er lige kommet ind i Bolivia.

Vi har selv egen 4wd autocamper med og kommer ud og ser meget. Vores favorit er helt klart Peru. Der er mange kendte steder, men endnu flere “ukendte” som især børnene var vilde med. De var i øvrigt meget skuffede over Machu Picchu da ruinerne der på ingen måde står mål med dem i Cuzco og den hellige dal, eller Kuelap i nord eller Sol og månetemplet.

Titicaca søen er flot, men Isla del Sol var ikke noget specielt. Galapagos er ret opreklameret, så hvis i har set sølover og skilpader før, så glem den.

Et par interresandte og ukendte perler er verdens 3. højeste vandfald lige nord for Chachapoyas i Amazonas delstaten. Fæstningen Kuelap ved siden af. Sacaco ørkenen med sine utallige forstenede hvalskelletter. Eller Juanitta i Arequipa (en nedfrossen mumie) eller verdens dybeste slugt Cotohauassi (eller hvordan den staves), især den nedre del er utrolig flot.

Ecuador har egentlig kun de høje vulkaner at byde på, og de ses også i Peru og længere sydpå.

Peru måtte vi haste igennem til sidst da vores 3 måneders visum var ved at udløbe…

Det er muligt at leve her for under 10k om måneden.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account