Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3542854
     Mie og Freja

      Hej vi er to piger der skal 8 måneder til Sydamerika og vi er lidt i tvivl om hvad der er nødvendigt at have med, hvor meget tøj, er der nogle små ting man tit glemmer, men som er gode at have med osv?

      Hilsen Mie og Freja.

      #3542857
       Claus

        Det vigtigste I skal have med er:

        Pas, penge (kreditkort, kontanter, USD) forsikring, vaccinationer.

        Resten er ligegyldigt. Det betyder, at I skal rejse så minimalt som muligt. I skal jo selv slæbe det fra a-b og jo mindre bagage, desto nemmere er det at komme ind og ud ad busser.

        Tag tøj med til 7 dage. Dvs 7 par trusser, 7 par strømper, 7 t-shirts osv. Efter en uge, så kan I vaske. Tag et par sko med, og det er dem I har på. Måske suppler med et par kinasko.

        Et kamera til at tage gode billeder, men ellers køb nogle postkort.

        Det er altså muligt at købe noget undervejs, hvis der skulle blive behov. I-pod, tlf og andet elekt. isenkræm, ville jeg blive hjemme. Jo mindre I har af værdier, desto mindre attraktive er I også for evt tyveri/røveri. Og dækker forsikringen i det hele taget. Hvor meget kan I regne med at få dækket til en enkeltdel som måske er flere år gammel.

        Jeg vil selvfølgelig på alle mulige måder håbe , at, I får en fantastisk tur. Men I skal jo have i mente, at uheld sker, og ville det jo være mega ærgeligt at et sølvsmykke, man havde fået foræret engang af en kæreste, pludselig forsvinder pga tyveri, overfald, røveri osv.

        En bog er godt at have med, men ikke absolut nødvendig.

        mvh
        Claus

        #3542864
         Cheesedudle

          Jeg ville anbefale at i tog mindre af hver styk tøj med.
          I behøver ikke mere end 2-3 t-shirts, 2 par bukser, 2 par shorts og resten er lidt forskelligt.
          Husk dog en fleece, da det godt kan blive køligt om aftenen/natten eller evt. på busser.

          Planlægger selv en tur til Sydamerika til vinter og min rygsæk er ikke større end 42L, hvilket er nok for mig.
          Rejste med en 65L i Asien og det var aaaalt for meget.

          Endnu en god idé er at skaffe jer et ekstra dankort, visa whatever.
          Og hold det seperat fra det andet kort.

          #3542876
           lauridsen_lars@hotmail.com

            hej.
            De svar i har modtaget sidder lige i skabet.

            Nogen af mine back packer rejser, rejset jeg ud med mit pas plus visa kort,pengebaelte.
            Koebte saa min rygsaek og de ting jeg skulle bruge,vildt mange penge at spare, kan anbefaldes til alle back packer,lars

            #3542884
             Mie og Freja

              Tusinde tak for jeres svar, i har virkelig været en stor hjælp!

              Med venlig hilsen
              Mie og Freja.

              #3542897
               Tine

                Jeg var RIGTIG glad for min pandelampe, den er fantastisk på treks og skøn, hvis man skal læse om aftenen eller bare skal have lys i underkøjen, hvis man sover på dorm 🙂 klart pengene værd! De bedste kan fåes på ebay til 3 dollars, men hvis I ikke kan vente så kan de også fåes i tiger til 20 kr.

                Jeg har en magen til denne: http://www.ebay.com/itm/Hiking-Camping-Waterproof-19-LED-Flashlight-Head-Lamp-Headlamp-Light-Torch-/160853015032?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item25739639f8#ht_5060wt_1185 jeg oplevede at den lyste lige så godt som lommelygter til flere hundrede kroner 🙂

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account