This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Om under to måneder går turen til Thailand, Vietnam og Cambodia i to en halv måned. Mit spørgsmål lyder derfor på havd man skal have med på såden en tur?
    Er det nødvendigt med silkesovepose og de der hurtigtørrende håndklæder. Og vilket fodtøj ville i anbefale, er det fks. nødvendigt med lukkede sko?

Desuden er jeg blevet anbefalet rejsecheks frem for visakort men kan ikke rigtigt finde ud af om det holder.

Håber i vil hjælpe.

Anonym Anja

Hej. Jeg har salv været på denne tur. jeg har brugt visa hele vejen igennem, og det var ikke noget problem. Jeg hævede lidt af gangen i en ATM. Som sikkerhed havde jeg et Mastercard og $1000 med, men fik aldrig bug for det!
    En silkelagenpose(eller alm lagenpose) er godt givet ud, de vejer ikk for meget og man kan alligevel ikke holde ud at sove i en rigtig sovepose. Selv havde jeg et dynebetræk med som så kan bruges både som en tynd dyne og som lagenpose, det var fint men den vejer lidt mere.
    Jeg mener ikke hurtigtørrende håndklæder er et must. Det kommer an på hvor meget du vil ofre på udstyr…
    Af fodtøj vil jeg anbefale et par sandaler, et par fritidssko som er gode at gå i og rimelig pæne og evt et par slippers. Fritidsskoene er gode både hvis man skal på trekking og når man skal rejse med fly, tog og bus hvor der ofte er ret koldt… Om aftenen kan det også være rart med et par lukkede sko hvis der er mange myg.
    Håber du kan bruge rådene Mvh Anja

Anonym Anonym

Hej. Er selv paa samme tur lige nu (ret fedt!!) Tag saa lidt som muligt med, man kan kobe alt her til ingen penge. Et par gode sko, der er gaaet til, er et must til trekking. Og en lagenpose er god mange steder (ogsaa hvis det ikke er saa rent, hvor man skal overnatte). Jeg har selv VISA kort med og lidt dollars i kontanter og klare mig fint. Mht haandklaede, saa har jeg et par stofbleer med, de torre hurtigt og fylder ikke saa meget og de kan kasseres naar de bliver for klamme! God tur. Knus Pernelle

Anonym Sara

Hej
    Jeg har lige været afsted i 4 måneder og havde hverken brug for at medbringe lagenpose eller håndklæde. Køb håndklæder eller saronger når du er dernede, smid dem ud når du er træt af dem.. De koster ca 100 baht dvs ca 16 kr uanset om du vælger håndklæde eller sarong.n Og lagenpose kan være rar at have, men vent med at købe den til du er derude da den er langt billigere derude. Tag et par lukkede sko med og ikke andet… Klipklappere er mega billige derude, og kan købes overalt.Noget jeg ville sørge for at tage med, frem for alt andet er undetøj og alm ensfarvede undertrøjer/toppe. Hvis du er bare en smule større end en gennemsnits thai er chancerne for at du finder undertøj- i særdeleshed bhér der kan passe ret lille. Mht toppe så fandt jeg det umuligt at finde toppe uden print på derude. Noget som jeg osse ville anbefale at i enten køber på 1. destination eller tager med hjemmefra er et pænt sæt tøj… I thailand ved jeg at folk går meget op i hvordan du er klædt, og hvis du pludselig er i en situation hvor pænt tøj påkræves er det rart at have det på hånden da det ikke altid er nemt at finde… Også rart at få lidt pænt på når man har været “backpacker klam” i et stykke tid… Bare for at føle sig lidt som et alm. menneske igen:) Hva en god tur og vi ses ude i verden om 2 måneder… Weee world here I come….. Again

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account