This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DennisogStine

hej folkens!
    vi ville høre om der er nogle der har prævet at være på snorkel tur i thailand og set hvalhajer?
    og i så fald, hvor er chancerne størst for at se dem, hvis man kun skal snorkel??
    håber der er nogle der kan hjælpe 😀

Anonym Anonym

Det burde også være muligt at spotte hvalhajer ved Similan Island, Thailand, men det kommer an på hvornår I rejser til Thailand.

Hvalhajer blev dog også spottet ved Phi Phi-ø’erne da jeg var turen forbi i marts 🙂

Anonym MariaElvir

Tag turen til Malaysia og Tioman – der er masser af hvalhajer at se, når man er på snorkeltur.

Anonym Sorenjensen84

Tioman er ikke muligt nu, der er monsoon. Saa den side af malaysia kan ikke besoeges.

Hvalhajer er eksremt sjaeldne, selv for dykkere. Saa at se dem som snorkler, er virkelig virkelig sjaeldent. Nord for Similan kan man vaere heldig, men hvas du vil have bare en lille chance skal du paa en Liveaboard i 7 dage. Og det er lidt traels naar man ikke dykker.

Der er kun et sted i verden jeg har hoert at der naesten skulle vaere garanti, og det er Donsol paa Philippinerne/

Jeg har forsoegt mig 30 gange nu, paa gode spots for at se hvalhajer, uden at have set en. Jeg har talt med instruktoerer som har mere end 500 dyk uden at se en. Vaer dog opmaerksom paa, at mange dykkershops bruger dem som markedsfoering, men som regel er det loegn at de har set en inden for den sidste uge.

Spil Lotto, der har du stoerre chance.

Paa Ko Tao i Thailand ser de ca. 40 om aaret. det er mange, men der er ogsaa eksremt mange dykkere til at kigge efter dem.

Jeg droemmer ogsaa om det, men dont get your hopes to high.

Sorry

Anonym Anne Marie

Som skrevet er Donsol i Filippinerne et meget populært sted at snorkle med hvalhajer men det kan også lade sig gøre på Holbox i Mexico, hvor vandet skulle være meget mere klart.

Anonym Ken

Jeg har set hvalhajer ved Sail Rock ud for Koh Phangan i august 2008, august måned skulle være der hvor chancen er størst for at se hvalhajer i det område, og vi så da også 2 stk. på den samme dag.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account