Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3650881
     Emma

      Hej alle sammen.
      Jeg søger lidt erfaringer til min backpacker tur i europa næste år, jeg er kun 18 år til den tid og har ikke backpacker erfaringer. Jeg har søgt en del rundt på nettet omkring destinationer at besøge, men jeg synes man bliver overvældet af destinationer og informationer 🙂 Det skal være i europa, da jeg kun er 18 år til den tid, så jeg føler at europa er lidt “trygt”
      Men hvad kan i anbefale? Har i oplevet nogle fantatiske destinationer i europa som jeg skal se?
      Jeg har cirka 3 uger – 4 uger til rådighed.
      Håber virkelig at nogle af jer kan hjælpe, da jeg er lidt på bar bund 🙂

      #3651856
       Anne Marie

        Hej Emma

        Europa er jo stor, så der er MASSER af gode muligheder! Det første du skal beslutte er nok et område af Europa. Hvert hjørne af Europa har sin charme og sine dejlige steder.
        Jeg har selv en stor kærlighed til Østeuropa. Der er super mange dejlige steder, priserne er meget billigere end i Vesteuropa og så er det stadig lidt “uopdaget”.
        Jeg kan godt lide tanken om, at man ikke nødvendigvis ved, hvad man skal opleve. Alle ved jo, at når man tager til Paris, så kan man se Eiffeltårnet. Men hvad skal man se i Chisinau i Moldova? Det er der eventyret ligger for mig.

        Min kæreste og jeg rejste 5 uger i Østeuropa i 2010. Vi fløj super billigt til Bulgarien og rejste videre gennem Rumænien, Moldova, Transnistr, Ukraine og Polen, hvor vi fløj hjem fra Krakow for 250 kr. Det har vi skrevet en hel masse om på vores blog. Måske vil du læse det og tænke: Det lyder spændende, eller du vil måske nå frem til, at det slet ikke er der, din ferie skal gå hen. Så har du da det på det rene. Vi var ikke på strandferie. Hvis du gerne vil det, så kan jeg anbefale Kroatien som en del af rejsen.

        Her får du vores første indlæg om Sofia, Bulgarien. Så kan du selv klikke videre, hvis du er interesseret: http://annemarieograsmus.blogspot.dk/2010/07/sofia-bulgarien.html

        Venlig hilsen
        Anne Marie
        Facebook: Two Danes On Tour
        Instagram: @twodanesontour

        #3652078
         Emma

          Tusind tak for svaret Anne Marie. Jeg vil efter dit svar helt sikkert tjekke Østeuropa ud også på grund af de uopdaget ting og sager 🙂
          Det er sjovt for jeg har faktisk været inde på din blog og kigget 🙂
          Jeg vil nu følge mere med på din blog da Østeuropa “porten” er åbnet 🙂
          Mange tak
          Hilsen
          Emma

          #3653154
           Anne Marie

            Hej Emma
            Jeg er spændt på, om du kommer af sted til næste sommer og hvad du beslutter dig for.
            Andre gode østeuropæiske lande, som jeg varmt kan anbefale er Montenegro, Slovenien og Ungarn. Dejlige og nemme rejselande alle tre og mange spændende steder, som kun venter på, at du kommer forbi og tjekker dem ud 😉

            Glade rejsehilsner
            Anne Marie

            #3671237
             Jesper

              Hej Emma.
              Jeg har besøgt Postonja Grotterne (drypstenshuler) og Bled med søen af samme navn i det nuværende Slovenien. Det var fantastiske naturoplevelser.
              Hilsen Jesper

              #3671244
               Jesper

                Hej Emma.
                Jeg har set en video om man kan sejle ud til en kirke på en ø ude i Bled Søen. Hvis du vælger, at rejse med tog ned gennem Tyskland vil jeg anbefale dig, at købe togbilletter i meget god tid hos Deutsche Bahn for, at få billige billetter.
                Her er Republikken Sloveniens Konsulats hjemmeside med bl. a. nyttige rejseoplysninger.
                Hilsen Jesper

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account