This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Reihs

Vi er to piger der overvejer at tage til østen 2 måneder som en del af vores jordomrejse.. Vi har selv overvejet Kina, Tibet, Nepal og evt indonesien, men vi kender slet ikke til østen. Vi er derfor åbne overfor at høre gode/dårlige erfaringer i forskellige lande i østen, så vi endeligt kan finde ud af hvilke lande vi ska besøge de to måneder..

Hvilke lande vil i anbefale???

Anonym Rasmus

Hejsa.. Det kommer jo selvfølgelig an på hvem man er.. Det i skal huske på er, at man ikke skal tage for mange lande! Asien er jo ekstremt stort og transporttider skal tit mangedobles i forhold til hvad vi er vant til her i vesten..
    På 2 månederne kan man foreksempelt nå Thailand, Vietnam og Cambodja.. Landene er nemme at rejse rundt i og størrelserne er overkommelige.. Man kan det hele her fra jungletrecking, strand og shopping..
    Hvis man er til lidt mere primitivt kan jeg anbefale Sumatra(Indonesien) omend det ikke er ligeså moderne og sikkert som de andre lande..
    Kina er også fedt, men meget stort, så jeg ville ikke medtage meget andet på 2 månederne hvis man skal til Kina..

Anonym Stine

Hej

Jeg har selv været afsted med en veninde i Asien, dog i 4 måneder. Vi tog til Thailand, Cambodja og Vietnam, og jeg kan kun anbefale det.

Det er super nemme lande at rejse rundt i, og der er så mange forskellige ting at se.

Jeg har også været i Kina, hvilket ikke er noget jeg vil anbefale. Det er efter min mening, meget stort og lidt for gråt 🙂

Håber det hjalp lidt 🙂

Anonym Reihs

Mange tak for jeres svar begge to.. Det vil jeg lige snakke med min rejsemakker om… 🙂

Hvad mener du (stine) med at Kina er lidt for gråt??

Anonym lone traveller

I kan prøve at gå lidt tilbage og kigge på tilsvarende spørgsmål fra tidligere i dette forum. Der har været utallige 🙂

Anonym Hanne

Jeg er ikke enig i at Kina er gråt. Af de 9 lande jeg rejste i i Asien, var Kina et af de absolut mest fantastiske af alle! Kina har alt! Kultur, historie, fantastisk natur, og det sjoveste folkefærd.. Sydkinas natur er uforlignelig.
    Sydøstasien er til gengæld efter min mening ikke særlig udfordrende. Jeg ville sige kedeligt, men mange er vilde med det…

Anonym Stine

Jeg mener bare at mange af storbyerne er så forurenede at det godt kan virke lidt gråt 🙂 Men ja som Hanne skriver er der meget at se, kultur samt historie.

Jeg er bare mere til Sydøstasien da jeg synes det er mere backpacker venligt 🙂

Du må endelig skrive hvis du har yderligere spørgsmål ikke?

Anonym Hanne

kan i øvrigt varmt anbefale Nepal. Et trek i Anapurna-regionen er simpelthen fantastisk!Der ér ingen udsigt som himalaya ved solopgang..

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account