This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg er en pige på 19 år, som planlægger at tage til Asien i 2 måneder fra August.
    Jeg er dog meget i tvivl om hvilke lande eller land man skal vælge. Jeg tænker lidt på Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, måske Nepal. Da jeg ikke ved noget som helst om Asien er det ret svært at vælge og finde ud af hvordan man skal planlægge sin rejse.
    Er der nogen der har gode råd eller ærfaringer?
    På forhånd tak, Garde

Anonym Anonym

Jeg har besøgt alle landene, og jeg vil helt klar vælge Cambodia og Laos… Jeg har rejst rundt i det meste af verden og de 2 lande ligger mit hjerte meget nær..

Du er velkommen til at ringe til mig hvis du vil vide mere.. Jeg har rejst rundt i asien over 1 år, og deler gerne ud af mine erfaringer.. tlf. 40 68 30 43

Anonym Camilla

Hvis du ikke ved noget som helst om Asien, hvad så med at komme på biblioteket og finde nogle bøger om landene derude?

Vi er efterhånden en forkælet befolkning, når man sammenligner med folk i stor fattigdom derude. Du kan rejse rundt derude i 2 måneder bare sådan lige og stort set uden at tænke på det, eller at have drømme og ideer på forhånd. Det er bare noget man gør, fordi man kan og har råd.

Jeg vil opfordre dig til at droppe rejsen og i stedet give de mange penge rejsen ville have kostet til en nødhjælpsorganisation der arbejder i de pågældende lande.

Anonym Anonym

Jeg synes det er et lidt tyndt grundlag, du udtaler dig om Gardes begrundelse for at rejse, Camilla. Bare fordi man ikke har en klar ide om hvad man vil se og opleve og hvordan man prioriterer sin rejse, behøver det jo ikke ligefrem betyde, at man er så forkælet, at man bare rejser fordi man kan. Så ville man vel bruge sine penge på en anden måde.

Jeg kan selv huske første gang, jeg skulle ud at rejse – jeg havde da lyst til at komme ud at opleve nogle fremmede kulturer, se en masse natur osv – men derfor var det da lidt uoverskueligt at skulle planlægge.

garde – hvis du har 2 måneder at rejse i, vil jeg opfordre dig til at vælge 2 lande – på den måde har du ordentlig tid til at fordybe dig i landene uden at skulle skynde sig igennem. Hvis du er til flot natur og trekking, så tag til Nepal. Derefter et land i Sydøstasien, hvor der også er masser af mulighed for at slappe af på en masse lækre strande.

Men hvis du skrev lidt om hvad du kunne tænke dig at opleve på rejsen, ville det være lidt lettere at give konkrete råd. Men det vigtigste råd er: Lad være med at vælge for mange lande – det er træls at skulle stresse igennem et land fordi man tog munden for fuld hjemmefra.

Mvh Carina

Anonym Anonym

Hej Garde

De lande du nævner byder har forskellige stærke sider – det er næsten umuligt at rådgive dig uden du siger hvad du er ude efter – jeg prøver alligevel 🙂

Nepal – efter min mening det bedste rejseland i verden. MEN det kræver du kan lide bjerge. Også fantastisk kultur, mulighed for rafting, jungletrek mm. Kan evt. kombineres med Nordindien. Vil sandsynligvis gøre din flybillet noget dyrere.

Thailand – fantastiske buddistiske templer, flot natur, utroligt smukke strand, gode muligheder for snorkling og dykning.

Laos – det venligste land jeg har besøgt, er meget meget charmerende. Uspoleret økoturisme oppe nordpå …og længere sydpå. Det nye backpacker superland.

Cambodia – hjemsted til Angkor Wat, verdens største religiøse bygningskompleks. Det er grund nok til at bssøge landet. Uspoleret. EN oplevelse værd.

Vietnam har jeg ikke besøgt 🙁 —— ENDNU..

Anonym Garde

Hej Camilla. Det er jo netop det jeg gør, søger information. Tak for de gode råd fra jer andre.

Anonym Anonym

Hvad er det for et mærkeligt svar at komme med Camilla, det her er et forum hvor folk kan spørge andre til råds, og et sted skal man jo starte med at søge information og her er backpackerplanet jo optimalt.
    Til Garde
    Som de andre skriver synes jeg du skal gøre dig klart hvad det er du gerne vil opleve og hvad dine interesser er.Er du fx vild med trekking er Nepal jo nr. 1. Thailand, Laos, Vietnam, Cambodia har lidt af det hele, skøn natur, lækre strande, spændene kultur osv.
    Når det er første gang du skal til Østen er Thailand et af de nemmeste lande at rejse rundt i. Men her er et par ideer. Flyv til Bangkok og rejs gennem Thailand og Malaysia og flyv hjem fra Singapore. Eller Thailand, Laos og Cambodia. Eller Nepal og Thailand. Jeg synes alle landene er fantastiske og det er svært at vælge et ud, men må dog give ret i at Nepal er noget helt specielt (og så er Thailand ikke et helt dårligt sted at vaske himalayas støv af i) Skriv når du har bestemt dig så har vi sikkert mange flere kloge råd.
    God planlægning

Anonym Garde

Tak for de mange svar. Jeg står nu og vakler mellem nepal og nordindien eller laos og Cambodia.
    Er der nogen der har rejst i disse lande i August og September? Det er jo regntid, men hvor meget regner det og er det til at holde ud?

Anonym Kasper J

Du skal tage til Cambodja, det er et fantastisk land og der er ikke mange turister. Du kan rejse alene eller i gruppe – tjek f.eks. http://www.adventuredk.dk

Anonym eva

Hej, Jeg har rejst i Nordindien i august maaned for et par aar tilbage og det var super! Regntiden skabte kun faa problemer. Det regnede i korte intense styrt og saa var det toervejr – dog noget fugtigt, men det havde hverken indflydelse paa transport eller noget. Det var en super tur – jeg vil klart anbefale Indien. Fra Nepal til Varanasi (Ganges) og saa ind over landet med tog. Super nemt og billigt at komme rundt!
    God tur!

Anonym kasperj

Det regner ikke meget i Cambodja i august, måske en enkelt skylle om eftermiddagen. Det gode ved august er :ingen turister!!

Anonym Anonym

Jeg vil helt klart anebfale dig at tage til Laos. Det er et SÅ smukt land, venlig befolkning (Det er der nu de fleste steder i Asien 🙂 ) Og så er der ikke så mange turister.. Helt klart mit favoritland i Asien. Der er selvfølegelig det at der ikke er nogen strande, men hvis du kombinerer med Cambodja er det jo løst 🙂

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account