Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3540298
     SkateZ

      sidder og overvejer at tage 11 måneder til thailand for at udføre frivilligt arbejde, og undersøger derfor rejse forsikringer, og må indrømme jeg blev meget overrasket over de priser som gouda og europæiske tager 6000-10000 kr

      har i nogen forslag til en god rejse forsikring ?

      jeg fandt lige hurtigt selv en som hedder go travel insurance hvor det vil koste mig 204 £ til backpackere
      nogen som kender til dem ?

      #3540299
       jacob

        bare glem det om go travel

        #3540301
         Tine

          Jeg har hørt bedst om Gouda, der skulle der ikke være nogen problemer, hvilket jeg har hørt at der er med europæiske…

          jeg købte selv en rejseforsikring gennem mit forsikringsselskab Topdanmark, hvilket var billigere end både Gouda og Europæiske og dækkede bedre…Jeg tror at jeg kom af med ca 3500 kr for et halvt år….

          men ved ikke hvordan det gælder med forsikring når man skal arbejde (også frivilligt)….

          #3540303
           jacob

            jeg har gf, og de yder desværre ikke langtids forsikringer. men tak for tippet.

            har selv tjekket både gouda og europæiske, og europæiske er vildt latterlig og vil have 10000 kr for et år, fordi jeg bliver 35 på turen.

            hos gouda kan jeg dog slippe med 3500 kr hvis jeg fravælger baggage

            #3540316
             jacob

              skal som sagt arbejde som frivillig, så min kost og logi er dækket ind.
              angående min håndbagage, så pakker jeg den altid sådan, så det er kun tøj der risikerer at blive væk, og tøj er ikke vildt dyrt i thailand.
              er det flyselskabet som smider min kuffert væk, erstatter de den jo.
              skal ikke rejse rundt, men bo fast et sted, så er ikke så bekymret for mine ting, derfor vil jeg fravælge det

              #3540321
               Tine

                fair nok, i det mindste er du klar over risikoen, men ja som du siger er tøj billigt i Thailand, så det skal nok gå. Held og lykke med arbejdet 🙂

                #3540322
                 jacob

                  tak tak 😀

                  #3540324
                   theis

                    hvis din gf forsikring dækker bagase som den burde er det jo fint at fravælge den gos gauda

                    #3540314
                     Tine

                      At fravælge bagage ville jeg ikke gøre, ved selvfølgelig ikke hvad du præcis mister, men jeg har prøvet at min bagage blev 5 dage forsinket da jeg en gang skulle til Hong Kong. Brugte på de 5 dage godt 6000 kr, kunne godt have brugt meget mere, men glemte at holde styr på hvor meget jeg havde brugt (kunne have brugt op til 10.000 kr på forsikringens regning)….Men ved som sagt ikke hvordan Gouda dækker bagage…

                      Et godt råd er at have alt elektronik, penge, andre værdiggenstande og min et sæt tøj i håndbagagen. Det vil du elske, hvis du skulle være uheldig at din bagage er forsinket 🙂

                      #3540345
                       Sorenjensen84

                        10000 kr. 30 dage pr. maaned. giver ca. 30 kr. om dagen. Taenkt paa hvilken risiko de har ?? jeg synes ikke det er vildt skrammende. Folk gider som regel intet at betale for forsikringer, men de vil gerne have en masse ud af dem naar skaden sker.

                        Jeg har selv Gouda Super, og skulle give 3000 for 5 mdr. Jeg synes de virker supergode, og svarer hurtigt ved sporgsmaal.

                        De daekker ogsaa dykning, og skal man en tur i Trykkammer, saa koster det en formue.

                        Taenk paa hvad du giver pr. dag, og find saa ud af hvad du synes er rimeligt.

                        Der kan altsaa ske mange ting naar man er ude i den store verden.

                      Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

                      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                      Log ind med brugernavn & kodeord

                      eller    

                      Glemt dine oplysninger?

                      Create Account