This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym apa

Hejsa

Min kæreste og jeg lander i bangkok d. 4. Maj 09, vi har besluttet os for at besøge landene, Thailand, Laos, cambodia og Vietnam.
    – Efter 2 måneder flyver vi fra Bangkok og hjem til danmark igen.

Vi er meget i tvivl om hvilken rute/rækkefølge vi skal tage, nogen der har besøgt de 4 lande som måske vil dele af deres erfaringer??

Ligeledes, jeg kan forstå at man med dansk pas får 30 dages visum i Thailand, men kan man godt rejse ud og ind igen?

På forhånd tak

Anders

Anonym jesper

hej…. hvis i har købt en retur billet fra bangkok.. så ville jeg nok se sydthailand først, og så tage til cambodia, og videre til vietnam(fra syd til nord) og så ind i laos, og over friendship broen melllem laos og thaliand og se det nordlige thailand bagefter..
    Med hensyn til visum, så for i et gratis visum hver gang i kryser grænsen til thailand.. ingen problemer der..
    LIge et råd husk og komme af med aå mange af jeres cambodiske penge når i er i landet. I kan ik veksle dem nogen steder når i har kryset grænsen..

hvis der er noget så bare skriv

Anonym apa

Tak for dit svar, hvad med visum til Vietnam, Cambodia og Laos? er skal man have det på forhånd eller kan det fåes dernede??

Hvis andre har forslag til rute vil jeg meget gerne have nogle ting at sammenligne med? 🙂

– Anders

Anonym RBoileau

Hej Anders.
    Min mand og jeg skal på samme rute, også i to måneder – vi har ikke været afsted endnu, så jeg kan ikke rigtig dele erfaringer (vi har kun rejst i Thailand tidligere) – men her er vores rute-plan:
    Start i Bangkok – fly op til Nordthailand Chiang Mai. Videre til Pai, Chiang Rai m.m.
    Krydse grænsen til Laos ved Huay Xai – tage slowboat ned ad Mekong river til Luang Prabang –
    Videre til Vietnam derfra og over til Hanoi, Sapa og Halong Bay i Nordvietnam.
    Så tager vi toget ned gennem Vietnam og stopper bl.a. i Hué, Danang, Hoi An, vandet og selvfølgelig Ho Chi Minh City – videre ind gennem Cambodia ved Moc Bai/Bavet. Op til Phnom Penh og Angkor. Og så flyve der fra og tilbage til Bangkok og hjem..
    Håber det kunne være til lidt inspiration.

Anonym Anonym

ja og den rute kan man også tage overland, hvis der ikke er råd til fly.. Man kan jo evt slutte af i Sydthailand og få nogle gode dykkeroplevelser eller bare lækker strand på en af de mange skønne øer.

Anonym nikoline-b

Hei Anders!
    Visum til Laos og Cambodia kan du få når du krydser grænsen og ellers kan de erhverves i nabolandene på ambassader.
    Mht. Vietnam kan du prøve at søge lidt herinde, det har der været meget snak om! Det er vist nok noget med, at man som skandinav får 14 dages fri vsum ved indrejse..

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account