This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym crosendahl

Min kæreste og jeg skal til Asien den 17. februar i 3,5 måneder.
    Vores rute er som følgende:
    Dubai, Bangkok, Nordthailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Sydthailand, Borneo og til sidst Singapore.

Vores rejsekonsulent fra Kilroy rådede os til at tage denne rute, men jeg har snakket med et par af mine venner, der har rejst i mange af landene, og så har jeg snakket med en, der bor i Nordthailand nu, og de siger alle at vi burde tage den omvendte rute grundet regntiden i norden.
    Ruten vil således komme til at hedde:

Dubai, Bangkok, Cambodja, Vietnam, Laos, Nordthailand, Sydthailand, Borneo og til sidst Singapore.

Er der nogen, der har deres bud på, hvad det bedste er at gøre, hvis vi gerne vil have så godt vejr og så lidt regn som muligt?? 🙂

Anonym DanielJohansen

Fordi destinationer er placeret geografisk meget tæt er det efter min mening næsten ligemeget i hvilken rækkefølge i vælger de første lande. Vejret er så uhåndgribeligt, at den ene rute kan være lige så god som den anden. Jeg er sikker på, at ser du på et nedbørsindex vil det stadig være svært, at træffe et valg.

Uanset hvad i vælger vil i få masser af solskin og en mængde nedbør. Nogle gange er regn glædeligt velkommen da det sænker lufttemperaturen og får planteliv til at blomstre 🙂

Jeg vil gerne fremhæve en anden pointe. Jeg forestiller mig at salgskonsulenten fra Kilroy fra fremhævet netop denne rute da rækkefølgen er meget, meget anvendt. Det har plusser og minusser. Fordelen er at i med stor sikkerhed vil møde de samme mennesker mange gange, og på den måde for lidt tættere bekendtskaber. Desuden er måske nemmere at arrangere logistikken af samme grund. Ulemperne er i grunden de samme.

Rigtig god tur!

Anonym Anonym

Fordi at det hedder regntid, betyder det altså ikke, at hver eneste dag bliver regnfuld. Der vil være dage, hvor der kommer let regn, dage hvor der kommer lidt mere regn og så videre.

Du kan sagtens rejse i SØ-Asien uanset om det er regntid eller ej.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account