Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3537132
     DavidI

      Hej allesammen.

      Jeg er meget i tvivl om valget af rygsæk til min tur.
      Skal bruge 3 måneder i Thailand, som både kommer til at foregå i byerne og ude på landsiden hvor man virkelig oplever Thailænderne i deres sande element.

      Har kigget på en Haglöft SEC 65, som jeg erfarer at alle anbefaler. Har dog min tvivl ved om det er nødvendigt med så stor en rygsæk, eller jeg blot vil erfare at jeg sagtens kunne have valgt en 40-45L istedet? Og i tilfælde af at jeg godt burde kunne klare mig med en mindre end 65, hvilke skal man så kigge nærmere på?

      På forhånd tak!
      David

      REKLAME

      #3537133
       Magnus

        Jeg havde en 40L-rygsæk med på en rejse på 1 år i Thailand og manglede ikke plads. Hvis du rejser med et stort spejlreflekskamera og en ekstern blitz, ville jeg nok gå efter ca. 50 L. Min rygsæk er en Hagalöfs Tight XX Large (48L) og jeg synes at den er ret ideel udover at der ikke er plads til en vandflaske udenpå. Hoftebæltet har dog taget af. Vælger du en rygsæk på 65L, kan du ikke have den med som håndbagage i fly, og kun med besvær i busser.

        #3537139
         Claus

          Man kan sagtens rejse rundt med en rygsæk på 65 L i tog og bus.
          Jeg vil anbefale dig at købe en rygsæk med rigelig plads.

          1) Du undgår at skulle proppe alt ned
          2) Det er overskueligt at finde noget i rygsækken
          3) Skal du have noget med hjem, så er der også plads til det.

          mvh
          Claus

          #3537391
           Anonym

            Jeg anbefaler en 45L!

            1) Du undgår at slæbe alt for meget med, som du ikke skal bruge alligevel.
            2) Det er overskueligt at finde noget i rygsækken for der er ikke mere end du har brug for.
            3) Du kommer ikke til at købe alt muligt pis med hjem, som du alligevel aldrig bruger. Hvis du køber noget nyt, så smid noget gammelt ud!

            Har netop rejst 3 måneder med min nye TERRA45 fra The North Face og er bare super glad for den. Har både svømmefødder og maske/snorkel med uden problemer. Der er rigelig plads!

            Men som med alt andet: gå ind i en butik og prøv en masse forskellige rygsække til du finder den der passer lige dig.

            Celina

            #3537579
             Katja

              Hej.
              Jeg sidder med samme overvejelser i øjeblikket. Tror jeg hælder mest til den lille størrelse. Jo større taske, jo mere fylder man i, og jeg hader at slæbe rundt på en masse grej. Ud og ind af busser osv.
              Men jeg faldt over denne taske i stadium. Den er på 55 liter. Det er jo lige midt i mellem. Så måske det var en god størrelse. Verken lille eller stor. Den koster 700, hvilket jeg ikke synes er så galt.
              http://www.stadium.dk/sport/friluftsliv-rejser/rygsakke/103070/everest-adv-trav-bp55l-s10

              VH Katja

              #3538778
               Lasse

                Lån en mellemstor rygsæk af en kammerat. Og lær at pakke den rigtigt (www.onebag.com, http://www.travelite.org og måske http://www.ricksteves.com/plan/tips/packlight.htm). Så ved du meget mere om din egen personlige måde at rejse på næste gang du skal afsted. Min kone og jeg (50+) bruger hver en taske på 45 liter på rejser op til 3 uger og regner med at bruge de samme når vi tager på post-retirement rejser af 3 måneders varighed. Fordelene ved at kunne hoppe på og af fly, tog, bus uden de store planer og fordelene ved ikke at komplicere ferien ved at skulle udvælge nyt tøj hver dag er fantastiske.
                Hvis du ikke skal medbringe telt, sovepose, komfur etc. er 45 liter rigeligt. Men hvis du ikke er vant til at pakke korrekt (hvad du medbriger er mere vigtigt end hvordan du pakker) skal du måske gå efter 55 liter i første omgang.

                #3698072
                 Jens Møller

                  Hej David,

                  Nu ved jeg denne her tråd er relativt gammel, men det var første tråd der kom frem – og er sikker på andre har samme spørgsmål 🙂

                  Jeg er lige hjemkommet efter en længere tur til Sydamerika, hvor jeg også var rundt i Bangkok og New Zealand.

                  Jeg rejste med en 65l rygsæk fra Highlander på https://backpackerlife.dk/rygsaekke/ . Jeg havde prøvet flere forskellige rundt i Sønderborg, men endte med at bestille på nettet da de fleste alligevel var det samme.

                  Det vigtigste er at den kan indstilles på din ryg! Og så skal der være stropper til at hænge dit telt/liggeunderlag/sovepose ved.

                  Jeg synes virkelig at 45-50L er for lidt. Men pas på – du bruger pladsen. Køber du en 80L så bruger du de 80 liter.

                  De bedste rejsehilsner,
                  Jens

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account