This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rikkejensen1988

Hej.
    Jeg skal ud og opleve Verden her til sommer og jeg skal selvfølgelig forevige alt hvad jeg oplever.
    Jeg har nu et Canon Ixus 95, som er udemærket, men jeg tænker at hvis jeg vil tage nogle rigtige gode billeder, skal jeg måske opgradere mig på denne front.
    Er der nogle der har forstand på kameraer, der kan give et bud på hvilket et jeg skal vælge?
    Det må gerne være ret handy, da jeg skal rejse i to måneder, så skal have en del baggage med mig.
    Ville selvfølgelig gerne have et spejlreflekskamera, men mit budget ligger til max 2000 kr.

Anonym OlafFO

Så får du ikke noget DSLR kamera! Det tvivler jeg på.

Jeg havde valgt et Nikon eller Canon kamera. Har selv Nikon.

Det billigeste Nikon kamera fra Kamerahuset.dk er på 3375 kr.

Men Canon har et kamera lige nu for 2695 fra kamerahuset.dk

Anonym Magnus

Tjek denne side:
    http://www.cameralabs.com/buyers_guide/best_digital_cameras.shtml

– Særdeles grundige tests af lommekameraer og spejlrefleks i mange prisklasser. Håber at du kan bruge det.

Anonym Miss Adventure
    Anonym Miss Adventure

Ja, det er det 🙂
    Perfekt str. med god zoom… jeg vil nemlig heller ikke slæbe rundt på et spejlrefleks, når jeg rejser rundt i mange uger… skal selv afsted to uger i april og 6 uger i sommerferien 🙂

Anonym Anonym

Jeg har rejst rigtig meget de sidste 10 år i asien, usa og østafrika og har altid haft et kompakt kamera med. Nu har jeg så endelig fået et spejlrefleks og må indrømme at jeg simpelthen ikke kan se, hvordan jeg har kunnet undvære det.
    Jeg vil klart anbefale et spejlrefleks, hvis du vil have noget ud af dine billeder. Du kan sagtens få gode billeder med et kompakt kamera, men du får ikke fantastiske billeder (specielt ikke billeder af dyr).
    Men for 2000 kr kan du kun få canon 1000d eller Sony 290, som er det absolutte entry level spejlrefleks. Ellers kunne du vælge at købe brugt, hvilket jeg gjorde på dba.dk

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Til 2.000 kr. får du ikke noget spejlreflekskamera af synderlig værdi.
    Hvis jeg var dig ville jeg nok bare opgradere mit IXUS til et nyere.

Mht. Zoom og det kamera der bliver forslået, så synes jeg du skal overveje dette:
    Jeg var ude og købe et kamera til min mor for et par måneder siden. Her havde Kamerahuset to Ixus modeller som kostede det samme, selvom det ene af dem var modellen lige nummeret større. Jeg spurgte til det og han anbefalede os simpelthen at fravælge topmodellen. Grunden til at han ikke anbefalede den var, at der var proppet alt for meget zoom ned i et for lille kamera – det påvirker billedekvaliteten! Derfor – meget zoom er ikke nødvendigvis lighedstegn med bedre billeder. Prøv istedet at komme tættere på motivet.

Skulle du vælge at brænde flere penge af på et spejlrefleks, vil jeg anbefale Canons EOS serie. Jeg har selv 50D og det er jeg glad for. 500D eller 5000D er vist noget billere. Du skal jo iøvrigt være opmærksom på at med et spejlreflekskamera kan man hurtigt komme til at købe sig fattig i objektiver. Det afhænger selvfølgelig af hvor bidt man bliver af foto-dillen.

Anonym Rikkejensen1988

Hej Miss Adventure.
    Det er godt nok et fedt kamera du har fundet der, kunne meget vel være det jeg skal investere i!

Anonym Søren

Jeg skal en 6 mdr. tur til AUS og Asien og jeg har efter mange ovevejelser valgt at investere i et Canon 550D. og har allerede nu købt et 50mm objektiv samt et zoom objektiv. Det er meget at slæbe rundt på i rygsækken, og jeg ved endnu ikke om det viser sig at være en klog beslutning. én ting kan jeg dog sige, og det er at du får så fede billeder, og siden det er en tur for livet er jeg villig til at slæbe på lidt ekstra for at få nogle gode billeder. Jeg tager selv et kompakt kamera med til at supplere. Hvis du ikke vil give mere end 2000 så led efter et 400D eller 450D på DBA, det er et kanon kamera og den primære forskel på de lidt ældre og de nyere er iso. som er evnen til at få gode billeder i mørle omgivelser. og dem er der ikke mange af ved udendørs fotografering. I min verden er det Samsung dér noget skrammel. jeg tror du bliver meget mere glad for et ældre Canon DSLR kamera. God tur

Anonym Anonym

jeg kan varmt anbefale canon 450D, men du finder det ikke på DBA til 2000 kr, desværre. De fleste vil ikke slippe det for meget under 3000 kr, men så kan du være heldig at få et ekstra objektiv eller batterigreb med. Problemet med spejlrefleks er selvfølgelig at hvis du skal tage billeder af dyr, så får du sandsynligvis brug for et telezoom, hvor de billigste vil koste omkring 1000 kr ekstra.
    Personligt vil jeg ikke undvære mit spejlrefleks og vil ønske jeg havde købt det for 10 år siden, da jeg startede med at rejse. Men husk på, at kvaliteten af dine billeder ligeså meget afhænger af dine evner som fotograf. Dyrt udstyr opvejer ikke middelmådige evner eller det faktum at man ikke gider slæbe rundt på det. Derfor vil jeg overveje, hvad dine reelle behov er før du investerer

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account