This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Shelbaya

Hej Allesammen,

Min kæreste og jeg er ved at planlægge vores tur til næste år og i den forbindelse har jeg en lille opgave til dem der er friske.

Vi har set på en masse lande som vi gerne vil se og i den forbindelse har vi undersøgt hvad en retur billet koster til hver enkelte land. Næste skridt er at rate dem i hvilket land der billigst at rejse rundt i og leve i i forhold til DK standard.

Hvis vi siger at 1 er billigt og 5 er dyrt så nævner jeg nogle lande også kan vi hvis i vil hjælpe give landet et tal og ydermere hvad et moderat hostel koster og et måltid. Vi er begge studerende og er friske på at leve nogenlunde billigt men ikke for skod! Frisk!? Her kommer landende:

Japan

Filippinerne

Malaysia/Borneo

Indien

Tanzania

Sydafrika

Maroko

Brasilien

Argentina

Chile

Jamaica

Cuba

Hawaii

Bali

Anonym Thaysen

Hej

Tjek evt. denne side som giver et godt indblik i prisforhold fra sted til sted.

http://www.priceoftravel.com/2222/world-cities-by-price-backpacker-index/

Alternativt så søg efter BigMac index, som også fortæller om prisforhold fra land til land.

Anonym Shelbaya

Fedt tak!

Anonym Lisbeth Friis

Hæ hæ…Thaysen; du kom først! Jeg var lige klar til at nævne BigMac indekset. Og så havde du allerede gjort det 😉

Anonym Thaysen

Sorry 🙂

Anonym MissAdventure

Af de nævnte steder har jeg været:
    Filippinerne
    Bali
    Malaysia
    Borneo

Filippinerne var klart det billigste – og også det sted, jeg heelst vil tilbage til…. selvom jeg allerede har været der to gange i år (dec-jan og marts-april)

MVH MissAdventure

Anonym Claus

De dyre lande er Brasilien, Hawaii (USA), Japan, Cuba Jamaica.

De billige er Marokko, Indien, Bali, Filippinerne.

De afrikanske lande er ikke dyre at rejse rundt i med offentlig transport og heller ikke overnatning, men skal I ud en nationalpark koster det.

Malaysia/Borneo: Det kommer an på, hvor meget komfort I behøver. En dorm seng fås for under 10 USD, et måltid mad fra ca 4 USD, at tage bussen koster heller ikke det store. Men skal I op og klatre på Kinabalu bjerget, så koster det.

mvh
    Claus

Anonym Jimmi

Hej Claus.
    Jeg tænker privat værelse på et hostel. Ikke noget crazy. En seng og aircon. Hvor meget koster det at bestige Kinabalu?
    Skal man bestille hjemmefra eller skal man vente til man er der nede og derved måske spare nogle gryn?

Anonym Claus

Privat værelse omkring 25 USD

Mt Kinabalu, priser fra omkring 800 RM, eller ca et par hundrede euro. Da jeg var der, var der masser af guider, der var til at forhandle med.

På den anden side, hvis du bestiller hjemmefra, er du garanteret at have en guide, men til en anden pris.

mvh
    Claus

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Et af de billigste lande jeg har rejst i er Nepal. Det er så ganske vist ikke nævnt på jeres liste, men de rejsende jeg mødte i Nepal, som allerede havde været i Indien, nævnte samstemmende at Indien var billigere end Nepal.

Når det så er sagt, er det jo ikke ensbetydende med at de billige lande byder på de bedste oplevelser. f.eks. byder Sydafrika, Borneo, Chile og Argentina også på nogle superfede oplevelser, blot er landene ikke billige i samme udstrækning. Af disse er Chile vist det dyreste land at rejse i, specielt hvis I skal en tur til Torres Del Paine, Patagonien.

Anonym Anonym

Hvad ville i sige man skulle bruge om dagen i Malaysia/Borneo. For et rimelige hostel og et godt måltid og div. udgifter. Vi tænker på at starte med at være der i en mdr….

På forhånd tak for alle jeres gode inputs! 🙂

Anonym MissAdventure

Jeg har været på malaysisk Borneo….
    Vi boede på Eden64…. rent pænt og fint privat værelse… du kan se priser på deres hjemmeside…
    Det kostede ikke det vilde at leve der…. altså accomodation og mad….. man kan sagtens spisebilligt…og der er også gadekøkkener…med mad til få penge…
    MEN det, der koster er alt det, man gerne vil lave/se….
    Vi rejste rundt i Thailand, Malaysia (Kuala Lumpur og Perhentian Islands) samt 14 dage på Malaysisk Borneo…. Og Borneo var meget dyrere end alt andet….

Vi bookede hjemmefra…. Sepilok, Mount Kinabalu, Turtle Island, Kinabatangan River….. og vi bookede gennem Sandakan Backpackers, hvilket var det absolut billigste, vi kunne finde….
    Tror vi gav ca. 1000 RM pr. person for Mount Kinabalu…. vi havde egen guide…det var inkl. alle fees, transport til og fra vores hotel Kota Kinabalu (med egen chauffør)…madpakke på opturen…overnatning…kæmpe aftenbuffet…kæmpe morgenmadsbuffet…og kæmpe frokostbuffet, da vi kom helt ned….
    Det var pengene værd..og guiden var super god….
    Turtle Island var jeg skuffet over…. havde forventetnoget andet…og det var også rigtigt dyrt…
    Jeg var vild med vores 3d/2n på Kinabatangan River… vi boede på Sukau Homestay hos Maria og hendes familie… en fantastisk oplevelse… det var booket gennem Sandakan River.
    Desuden var vi på Mabul og dykkede vi Mabul og Sipadan (husk at Sipadan skal bookes en del uger i forvejen) – den del arrangere vi selv. Det er dyr dykning – men absolut fantastisk og pengene værd.

Filippinerne er klart det sted, hvor jeg har fået allermest for pengene!!!

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej der.
    Man skal ikke glemme Thailand. bor man de rigtig billige steder og spiser lokal mad og bruger lokal Transport saa er Thailand meget billige. har selv haft mange rejser i Indien mega billige godt nok nogen aar tilbage,jeg er lige nu i Thailand og man spiser rigtig god thai mad for mellem 8 og ti kr og saa er der frisk vand med i prisen, Cooffe shake paa gaden 5 kr saa den kvalitet du for i Thailand i forhold til meget fattig indien, for du meget for dine penge i indien, min rejse dage i indien brugte jeg mellem 14 og 15 tusinde kroner i indien det var i 2005 og seks maander rejse i indien, spiser man lokal mad som tali og bruger 2 klasse tog rejser kan du rejse mega billige rundt i indien, husk jo mere du rejser jo mere bruger du, hvis borneo er for dyrt saa kan jeg anbefalde sumrata lake toba tjek det ud, selv de dyre lande kan man gore billige, som brasilien kan man spise plato del dia dagens midag for de lokale som er gangske fint,lars

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej igen.
    Husk alle landen uden for Danmark lige bortset fra norge er billige.
    Naar man back packer og vil goere det billige, skal man ikke fare rundt hele tiden, men tag den med ro, gaa rundt paa de mange market rundt om i verden, spise der og snak med de lokale masser af penge at spare, naar man skal ud at se de mange flotte servaerdigheder saa vaelger dem der ligger i jers top ti der skal ses,bruge noget tid paa jers hostel, hvis i er til spil,er det en god maade at slappe af paa og det koster jo ikke noget, laes en god bog, gaa til yoga hvis i skal rejse i indien, nyd en lang gaa tur, jeg har moedet rigtig mange back packer der skal rejse et aar men rigtig mange af dem gaar kolde, da de bruge alt for meget tids paa transport og hele tiden skal ud at se de mange servaerdigheder,find en god rejse rytme, saa for i en super oplevelse, indien og nepal,super godt og mega billige indien har jo alt og ti lande i et,lars

Anonym Thomas
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account