Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3501507
     Frode

      Hej

      Jeg har planer om at rejse en tur til Asien i december/januar sammen med en ven, men vi har lidt svært ved at beslutte os for hvilket land, vi helst vil se. For at holde budgettet nede (vi har ca 20.000 kr hver) vil vi formentlig holde os til at rejse rundt i et enkelt land og derfor ville vi høre om folks erfaringer med de tre lande vi har fået indskrænket det til: Indien, Vietnam og Thailand.
      Vi ønsker at finde et rejsemål, der henvender sig til rygsækrejsende mere end deciderede turister, og hvor man kan rejse rundt i 2 måneder uden konstant at havne i “turistfælder”. Kan dette lade sig gøre uanset hvilket land, vi vælger?
      Vi er to knægte på 19 år og selvom vi helst vil undgå for megen turisme ku det selvfølgelig være fedt at møde andre rygsækrejsende på vores alder. Nogen der har erfaring med dette, og er det også en smal sag uanset hvor man vælger at rejse hen?
      På forhånd tak!

      Mvh
      Frederik

      #3501510
       Mykness

        Hey Frederik.

        Trak lidt paa smilebaandet da jeg laeste din besked da mig og min kaereste netop er gaaet igang med vores rejse rundt i sydost asien i halvanden maaned med 20.000 paa lommen. Vi er lige nu i Bangkok da det var billigst at flyve hertil og skal om 2 dage videre til syd laos hvorefter vi tager op nordpaa – ind i nordvietnam og videre ned til nha trang for derefter at slutte af i Cambodja. Jeg vil med glaede give dig nogle hints til hvor der er fedt undervejs, saa hvis du kan uddybe hvad dig og din kammerat leder efter saa skal jeg nok holde ojnene aabne.
        vi snakkes

        Kasper

        #3501517
         Anonym

          Hej Frederik

          Hvis du vil undgå turister, så skal I nok tage til Indien, da der er så mange mennesker, at man ikke lige løber ind i de samme mennesker flere gange. Og lidt ude på landet kan I have det hele for jer selv – turistmæssigt. MEN…..til gengæld er Indien også landet, hvor der er størst chance for, at de tager røven på jer – som regel ikke ondskabsfuldt, men de forsøger at presse så mange penge ud af jer som muligt, når I skal på ture mm.
          Jeg synes personligt utroligt godt om Indien og de oplevelser landet har givet mig, men det er ikke “easy travelling”!

          Jeg var selv i Laos, Cambodia og Malaysia i sommers, og jeg kan derfor kun bifalde Kaspers rejseplaner om Laos, Cambodia og Vietnam.

          Hvad penge angår, så kan i sagtens klare jer for hver 20000 kr.
          Et dobbeltværelse får I for ca. 5 USD, hvis I kan leve spartansk.

          Fortsat god fornøjelse med planlægningen og drømmene, det er den halve glæde.

          M.v.h.
          Raslyng

          #3501521
           travelmarket

            INDIEN, INDIEN, INDIEN ..

            #3501542
             Pernille

              Hejsa.
              Af de 3 lande du nævner kender jeg kun til Indien. Du vil her møde mange andre backpackere, hvilket jeg synes er skønt. Der er ikke tale om “grand canaria”-turisme. Indien er ekstremt billigt – både overnatning, transport og mad. Entreerne kan være lidt dyre (ikke DK-dyre, men i forhold til andet i landet), men det har været værre.
              Jeg kan varmt anbefale Indien. Vi havde en skøn tur og vil helt sikkert tilbage.
              Du kan læse om vores tur her
              http://www.pernille-kennet.dk

              Go tur
              Pernille

              #3501753
               GoForIt

                Hej, jeg prøver igen (den er sgu’ ikke optimal, den server her!).

                Jeg er enig i det meste af det ovenstående, men I skal nok forvente masser af andre turister i Indien også. Hvis I gerne vil rejse hvor der er relativt få udlændinge, så tag til Burma/Myanmar, Bhutan eller Bangladesh.

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account