This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sandra

Hej
    Jeg er ny til dette backpacker halløj, men har altid drømt om at komme ud at se verden. Jeg har tit tænkt over hvorledes jeg skulle forgå mig med dette – Skal jeg invitere venner med? Hvor vil jeg hen? Hvad vil jeg se?
    Jeg har dog konkluderet med mig selv, at dette bliver en solo rejse 😀
    Dog, har jeg ikke kunne bestemme mig om hvorhen jeg ville, idet at der er så mange steder der tiltalene. Jeg vil gerne et sted hen, hvor kulturen braver i gaderne i form af fest og farver. Et sted hen hvor naturen venter på at blive udforsket, det skal ikke være en badeferie. Jeg ville være holdt beskæftiget hverdag med alt for mange ting der skal opleves inden hjemrejsen (Få adrenalinen op).
    Dog, min søgen har jeg ikke fundet det sted der byder alt dette.
    Grunden bag dette kan dog være mine usikkerhed, da jeg er en kvinde der rejser alene. Dermedville jeg ikke et sted hen, hvorpå jeg ikke kan føle mig tryk.
    Har i muligvis forslag til steder og aktiviteter man skal opleve ?
    Mvh
    Sandra

Anonym christina juul kammerlander

Hej Sandra.

Hvis du ønsker gode oplevelser i trygge rammer, ville jeg anbefale dig at tage til Sri Lanka. Der er rigtig meget at komme efter rent kulturelt. Og gode badestrande, selv om det ikke er det, du efterlyser 😉
    Vi har godt nok rejst til landet som familie, men vi var der en hel måned, og fik rigtig mange, gode oplevelser.
    Jeg synes, at landet har en høj grad af autencitet, måske fordi der ikke er overfyldt med turister (endnu).
    Derudover har vi rejst i Filippinerne, som er en meget specielt land. Filippinerne har rigtig meget at byde på. Dog følte jeg mig ikke nær så tryg dér, som jeg gjorde på Sri Lanka.
    Hvis du er interesseret, kan du læse om begge landet på vores hjemmeside http://www.atrejsemedboern.dk.
    Vi har netop bestilt en rejse til Cuba, og tager afsted til februar. Vi har det nemlig som dig; vi vil gerne opleve fest og farver i gaderne (salsa og musik) og have store kulturelle oplevelser. Det tror vi på, at Cuba kan give os. Det virker til, at der er rigtig meget at komme efter der! Vi skal næsten udelukkende bo hjemme hos familier, og ikke på hoteller, da vi tror, at vi derigennem får et langt større indblik i kulturen.
    Rigtig god “planlægningslyst” – forberedelser og forventningens glæde er fantastisk!
    Mvh Christina

Anonym Mads & Camilla

Hej Sandra,

At dømme ud fra din beskrivelse så er Mexico, Mellemamerika eller Sydamerika et godt bud. Mellemamerika, specielt Guatemala og Panama, er fyldt med kultur(bl.a. maya og kunaindianere), mens der også er en masse eventyr der ligger og venter.
    Mexico er vores klare favorit rejseland da mad og overnatning er billig(og lækker), mens kulturen og oplevelserne er nogle af det bedste i hele Nord- og Sydamerika.
    Sydamerika er en del større end Mellemamerika, men rummer tilgengæld alt hvad hjertet begærer. For kultur så tjek: Incaerne i Peru og Bolivia eller diverse stammer i Brasilien. Hvis du er til natur er Sydamerika det bedste sted i verden. Se fx: Pantanal, Patagonien, Iguazu, Amazonas, Galapagos, Uyuni eller Atacama.

Både i Mexico, Mellemamerika har vi mødt solorejsende kvinder der ikke havde nogle problemer. Verden er ikke så farlig som så mange får det til at lyde 😉

Hvis du vil læse mere om livet som backpacker og rejser i bl.a. Asien, Mellemamerika og Sydamerika, så kan du kigge forbi vores hjemmeside her: http://www.backpackerne.dk/

Bedste rejsehilsner,
    Mads & Camilla – Backpackerne.dk

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account