This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym gittn

Min kæreste og jeg skal være i Kina i 35dage, hvilket gør at vi skal et smut ind i et andet land pga visumregler.

vi alnder i beijing og flyver hjem fra shanghai. vi havde tænkt os at tage en tur beijing – xian – chengdu – chongqing – yangtze flod – wuhan – shanghai.

Men nu hvor vi skal forbi et andet land må vi jo lave den tur lidt om.

er der nogle der har et forslag til hvilket land vi kunne tage til (helst et der ikke tager alt for lang tid at komme til)?

eller et forslag til en anden tur hvor man kommer ind i et andet land?

Anonym Marianne

Som jeg ser det er der et par muligheder som ikke involvere en flyvetur:

Mulighed 1:
    Tog til Kumming eller Nanning i Sydvest Kina og så tage en bus til Vietnamesiske grænse. Her kan i tage et par dage rundt i Nordvietnam incl. Hanoi inden i tager tilbage til Kina – det tager jo et par dage!

Mulighed 2:
    Tage toget til Hong Kong. Toget kører direkte til centrum af HK fra både Shanghai og Beijing. Det er helt sikkert den nemmeste både at få et nyt stempel i passet – bare i har visumet til Kina i forvejen.

Jeg synes helt sikkert I skulle satse på mulighed 3 da HK er helt fantastisk (jeg har boet der i 2 år, så jeg er måske lidt farvet), men også fordi i ikke behøver at lave jeres rute alt for meget om. I kunne måske tage toget direkte fra Beijing til HK hvis i altså bliver i Beijing et par dage. På den måde kan i tage ’tilbage’ til Kina, så I har 30 dage til jeres tur rundt i Kina. Jeg går ud fra at i har 30 dags visum. Fra HK kan i tage til Chengdu og så følge jeres planlagte rute. Hvis i virkelig gerne vil til Xian kan i sikkert finde nogle billige flybilletter og starte jeres tur derfra. Jeg må dog sige at jeg ikke er specielt imponeret over Xian (eller the Terracotta Army), så jeg synes personligt ikke at i går glip af noget hvis i ikke tager forbi Xian.

Uanset så håber jeg i får en fantatstisk tur

Anonym -XxX-

Fra Chengdu, tag Himalaya expressen til Lhasa i Tibet(og retur), det skulle være een af de flotteste togture på jorden.

Ud over det, tag en tur til Taiwan eller Okinawa(Japan).
    Kan anbefales.

Anonym Anonym

tag dog til Zimbabwe og besøg Mugabe

Go tur ha ha

hilsen Uglen

Anonym jane

Hej. Jeg ved ikke om I er rejst. for det første kan man få 3 måneders turist visum til Kina som dansker, og for det andet kan man få forlænget sit visum i Kina, man skal bare opsøge det der hedder exit-entry buro. turen til Tibel gælder ikke som et andet land.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account