This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sandra

Hej
    Jeg er ny til dette backpacker halløj, men har altid drømt om at komme ud at se verden. Jeg har tit tænkt over hvorledes jeg skulle forgå mig med dette – Skal jeg invitere venner med? Hvor vil jeg hen? Hvad vil jeg se?
    Jeg har dog konkluderet med mig selv, at dette bliver en solo rejse 😀
    Dog, har jeg ikke kunne bestemme mig om hvorhen jeg ville, idet at der er så mange steder der tiltalene. Jeg vil gerne et sted hen, hvor kulturen braver i gaderne i form af fest og farver. Et sted hen hvor naturen venter på at blive udforsket, det skal ikke være en badeferie. Jeg ville være holdt beskæftiget hverdag med alt for mange ting der skal opleves inden hjemrejsen (Få adrenalinen op).
    Dog, min søgen har jeg ikke fundet det sted der byder alt dette.
    Grunden bag dette kan dog være mine usikkerhed, da jeg er en kvinde der rejser alene. Dermedville jeg ikke et sted hen, hvorpå jeg ikke kan føle mig tryk.
    Har i muligvis forslag til steder og aktiviteter man skal opleve ?
    Mvh
    Sandra

Anonym Mads & Camilla

Hej Sandra

Hvis ikke du har fundet en destination endnu, så er både Mexico, Mellemamerika og Brasilien et rigtig godt bud på det du søger. Det er lande hvor man virkelig kan mærke kulturen, det er farverige lande og vi har kun mødt rigtig søde mennesker mens vi har været der. Vi følte os på ingen måde i fare eller usikre i landende, bare lad være med at gå ud alene om aften.

Du kan læse mere om hvad du kan opleve i landende på vores side, for at få lidt inspiration: http://www.backpackerne.dk/

Håber du kan bruge svaret!

Mads & Camilla 🙂

Anonym Tine

Hej Sandra

Det lyder som om at du skal på en fed tur! Jeg var selv rigtig glad for Bolivia i Sydamerika – der er fantastisk natur (prøv evt en 4 dages tur til Salar de Uyuni!), du kan også besøge miner, bestige bjerge, cykle på verdens farligste vej, se dinosauerspor m.m. 🙂 Der er en fin inka kultur, så du ville kunne se indtørret lamaer på markedet, finde fine striktrøjer, huer osv 🙂 Folk er rigtig søde og det er rimelig billigt at rejse i landet 🙂

Ellers kan jeg også anbefale Sydafrika! Det er mit favoritland at rejse alene! Omkring 95% af dem jeg mødte rejste nok alene. Her er der også masser af farver og fest i gaderne. Der er virkelig meget divers natur og folk er utrolig søde og nysgerrige! Det er lidt dyrere end Bolivia, men stadig et fantastisk land. Her kan du bestige Table Mountain, se masser af vilde dyr på safari, springe verdens højeste bungee jump fra en bro, trekke i smukke national parker og besøge små landsbyer 🙂

Jeg har lige som Mads og Camilla også skrevet om nogle af mine oplevelser her:
    http://aworldofbackpacking.com/ 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account