Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3629767
     Rasmus

      Mange af de steder de viser i tv er nærmest umulige at komme ud til for “normale” mennesker… På Borneo er der dog en masse regnskov man kan komme ud i..
      Min klart største oplevelse var dog på Sumatra.. En lille by der hedder Bukit Lawang (samme sted hvor der er orangutang-rehabilitering)… Herfra er der guider der følger dig ud i regnskoven… Vi så en helt masse dyr og fantastiske landskaber og så ikke andre turister i 4 dage…

      #3629764
       jancassoe

        Alle har vel set nogle af de mange udsendelser på fjernsyn om regnskovenes fantastiske dyreliv.

        Jeg ved godt at det har taget lang tid at lave dem og at man på en uge i junglen ikke får set alle de dyr vi ser på tv.

        Men hvor er der størst chance for at få den ultimative oplevelse med flest dyr ?

        Hvis i kender stedet/landet, vil jeg blive glad for et godt råd.

        jancassoe

        #3629785
         Ham-der

          jeg har ikke prøvet det.. men se bjerg gurillaer i uganda har altid været min drøm

          #3629802
           helene

            jeg har været i junglen i både malaysia (taman negara) og i peru (manu).
            i malaysia var det på egen hånd, men det er også muligt at få guider med. der er ikke vildt mange dyr at se, men selve junglen er rigtig spændende at gå rundt i..
            i peru var vi på en 5-dages guidet tur, hvor vi så en del forskellige dyr.. længere ture er også mulige, så man kommer rigtig langt væk fra de steder med flest turister..
            Peru-turen kan i hvert fald anbefales, hvis du gerne vil se både dyr og jungle..

            #3629810
             adventurer

              Hej, kan anbefale Mulu Gunung Nationalpark på Borneo, den ligger meget afsides og man kan kun komme via et lille fly eller via bådtur på et par dage. Der er ikke mange turister og regnskoven byder på ture på egen hånd eller guidede ture, man kan også tage et trek gennem junglen på et par dages varighed, og er man heldig er der også noget dyreliv at se, dog er dyrene meget sky, så man skal opsøge heldet lidt. Men fedt at tage på nattur med guide og høre alle dyrene og se de lysende insekter. Der findes desuden nogle rigtig fede grotter i junglen.

              #3629804
               Jimmi

                Jeg tror Guyana vil være et godt sted.

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account