This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Maja85

Hej!
    Vi er to piger som ønsker at rejse en måned ca til Thailand, Vietnam, Cambodia Laos. Ja ved godt det er ekstremt kort tid til alle disse lande, og Laos og Cambodia er egentlig ikke et must, men jeg tænker lidt, nu man er der kan man jo lige snuppe en tur dertil :).

Vi ved ikke rigtig hvad der er at se I de forskellige lande, så hvis I har nogle tips, evt så vi kan fravælge et land 🙂 så vil det bare være super!
    det eneste vi ved er vi ønsker at besøge tiger templet i Thailand ;).

MVH Maja

Anonym send_flere_penge@hotmail.com

1 måned er alt for lidt til at besøge alle 4 lande på en gang. Jeg vil mene at I skal fravælge 2 lande og så koncentrere jer om de øvrige to. Det efterlader også en undskyldning til at tage derud igen for at besøge de andre to lande.

Mit bud ville være at bruge 8-10 dage i cambodia og så bruge resten i Thailand. Hvis I vælger denne løsning behøver i ingen flyvninger. Vælger I Vietnam eller Laos, kan det være en god ide med en flyvning mellem f.eks. Bangkok og Vientiane/Hanoi/HCMC.

Hvert land deres charme. Alle lande med undtagelse af Laos har en kronjuvel (Cambodia – Angkor, Vietnam – Halong, Thailand – sandstrandene). Men Laos har også en del at byde på. Meget “laid back” stemning og steder/oplevelser som “Gibbon Experience” og Muang Ngoi står højt på min personlige hitliste. Alternativt Vang Vieng som er den noget mere poppede version af Muang Ngoi (og efter min mening ikke særligt anbefalelsesværdige version).

Mit bedste bud må dog være at tage til Siem Reap og bruge 3 dage på angkor-templerne, evt. tage færgen på Tonle Sap søen til Phnom Penh og se killing fields, S-51 mv. for derefter at vende tilbage til Thailand, hvor selvfølgelig sydthailand er et must. Herudover har jeg hørt godt om et ophold på et elefantsted tæt ved Chiang Mai hvor man kan prøve livet som Mahout. Derudover skulle også Tigertemplet være en stor oplevelse.

Kort sagt: Kan anbefale alle 4 lande meget varmt, men at forsøge at opleve dem alle på én måned ville ikke give retfærdighed til nogle af landene.

Ønsker om en god tur
    Perry

Anonym Anonym

Ja – vælg et eller to lande – det er dumt at skynde sig igennem 4 lande på en måned bare for at kunne sige, at man har været der. På den måde når I nærmest kun hovedstæderne og får ikke set andet. Lån en guidebog eller søg lidt rundt på nettet og se hvilke lande, der tiltaler jer mest.

Anonym Anonym

Er meget meget enig med ovenstående gæst(er). God tur:-)

Anonym Anonym

Enig med ovenstående. Vi forsøgte de samme lande på 1 måned, men måtte desværre skære Cambodia fra og flyve direkte fra Ho Chi Minh City tilbage til Bangkok 🙁

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account