This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Odense1982

Min kæreste og jeg skal 6 uger til Thailand/Malaysia/Borneo i juni-juli-august…. vi starter med 3 overnatninger (2 hele dage) i Bangkok, inden vi rejser videre til Chiang Mai.

Hvad skal vi se de to dage, vi er i Bangkok??? – Og ikke mindst: Hvilket område skal vi vælge at bo i????

Vi har kigget på hoteller nær Grand Palace og også i Silom – men ved ikke, hvad vi skal vælge.

Vi skal i hvert fald se Grand Palace og ud at sejle på floden… ellers vil vi gerne ud at spise samt gå rundt i gader med markeder/shopping/boder….

Hvilket område skal vi vælge??? – Og hvordan kommer vi lettest til/fra lufthavnen? Vi ankommer kl. 19 om aftenen og skal fyve ved middagstid.

Anonym Claus

Bangkok er fyldt med templer, bla Wat Pho, som skulle være Bangkoks ældste og her kan man se en 46 m lang udgave af Budda.

Hele Grand Palace området og en sejltur ned ad floderne.

Overnatningssteder er der mange af. Jeg ville nok vælge Banglamphu-området – tæt på Khao San Road. Det er et område, hvor der er mange hoteller og hostels. Det er meget nemt at finde et sted til rimelige penge.

Lufthavnsbussen kører lige til området. Ulempen er, at det jo ikke lige er i centrum, hvis man skulle få lyst til at gå lidt i byen. Så må man tage en taxi.
    Men det kommer an på, hvad I er til.

Der kører busser fra lufthavnen frem til kl midnat ellers er der jo en taxi. Pris for bus 150 bath, en taxi 400 bath.

mvh
    Claus

Anonym Jesper Jensen

De gange jeg har været i Bangkok har jeg enten boet i Chinatown eller på Khao San Road. Begge steder har deres fordele og ulemper.

Khao San Road ligger tæt på Grand Palace, Wat Po, Wat Arun etc – og så er det jo der næsten alle backpackers bor. Her er ikke meget “ægte” Bangkok men til gengæld masse ad banana pancakes, barer, souvenirbutikker og masser af god stemning.

Chinatown er mere det “ægte” Bangkok, forstået på den måde at det naturligvis er Chinatown med alt hvad er hører til Små templer, kinesiske varer, store kinesiske bannere over gaden etc. Min kæreste har ikke følt sig helt tryg i Chinatown, da det kan virker skummelt om aftenen. Golden Buddha ligger i Chinatown.

Fra begge steder er det forholdvis enkelt ar komme ud på floden at sejle og det er generelt nemt at komme rundt med taxa og tuk-tuk i Bangkok.

Det er nemt at komme til begge områder fra Lufthavnen – når I rejser to sammen er det cirka samme pris med en taxa som med lufthavnsbussen. Begge dele finder I lige udenfor terminalen, det er lige til.

Anonym sanja

hej hej.

vi boede på noget der hed hotel royal – eller royal hotel tror jeg. der var swimmingpool hvilket var dejligt efter sightseeing.. også skønt da det lå tæt på en gade fyldt med shoppingmuligheder og det var tæt på floden og grandpalace. En tur på floden for at se bangkoks Venedig skal I bare opleve. det var sjovt.

Mht. lufthavnen kan i booke taxa direkte i lufthavnen. – det giver sig selv når man lander.

mht. turen til lufthavnen, så beregn riiiigtig god tid til turen derus idet der er store problemer med traffikpropper i bangkok. tag afsted to fire timer før flyafgang…

mvh. Sanja

Anonym Odense1982

Mange tak for jeres svar… jeg tror, at vi vil gå efter khao san området (uden dog at bo i selve gaden) – men så er vi tæt på grand palace, floden, chinatown m.m.

Vi vil ikke bo på hostels… men på hotel af rimelig standard… vores budget hedder ca. 300 kr. /nat … men det må selvfølgelig gerne være billigere, hvis det er uden, at det går for meget ud over kvaliteten…

Jeg har lige kigget Royal Hotel på nettet… og synes, at værelserne ser lidt slidte ud… men har kig på “Rambuttri Village hotel”, der ligger ret tæt på Royal (i følge kortet)… det ser rigtigt fint ud og koster under 200 kr. pr. nat… Er der nogen, der har kendskab til dette hotel?

Andre erfaringer med “det bedste område” – og ideer til, hvad vi skal se/lave modtages stadig gerne 🙂

Anonym sanja

hej hej…

værelserne ser måske slidte ud – men er i ret god stand sammenlignet med alt andet jeg stødte på i thailand.
    der er rent og gode senge og et virkeligt skønt badekar.. – der er rent og indbydende.

kan altså virkelig anbefales.

Anonym Jette

Hej med jer
    Har selv taget turen I skal på, og havde glæde af at læse “Backpacking for begyndere”, som omhandler Thailand, Borneo og Malaysia, skrevet i rejsedagbogsform. Der er masser af dagligdagsinformation at hente

Jette

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account