Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3525150
     apa

      Hejsa

      Jeg og min kæreste er ved at planlægge en længere rejse.
      Turen går bl.a. til Caribbien, Florida, Californien, New Zealand, Australien, Vietnam, cambodia, thailand.

      De fleste lande er der lagt plan for, men de sidste 3 laden vi besøger, som er Vietnam, Cambodia og Thailand, er vi meget i tvivl om hvor længe vi skal bruge i? Vi behøver ikke rejse alle landene tykke og tynde, men vil gerne se det vigtigste og de bedste.
      Nogen der ud fra evt. erfaringer har forslag til hvor meget tid vi skal bruge i de forskellige lande. Vi har 1 – 1½ måned i tankerne for alle 3 lande, er det urealistisk?

      #3525153
       Rasmus

        Hejsa.. Det hele kommer også lidt an på transporten! Vietnam Nord til Syd er jo 1600 km og tager vel en 60 timer i bus alt i alt.. Så man vil gerne afsætte lidt tid alle steder så man ikk bare sidder i en bus! Her vil jeg anbefale måske bare at afsætte 2 uger til den nordlige del af landet som jeg synes er væsentlig mere interessant og anderledes fra de 2 andre lande,. Danskere får også 15 dages gratis visum i lufthavnen! http://www.airasia.com har billige billetter fra Bkk til Hanoi(250 pr vej)
        Cambodja er 10 dage nok hvis man ikke vil rejse det tyndt.. Så er der god tid til at se Angkor Wat, Phnom Penh og evt Kratie osv!!
        Thailand kan være tidsslugeren, men hvis man lige har haft strandferie andre steder kan man på 14-18 dage godt nå lidt fest på koh Phangan, Bangkok, Chiang Mai og lidt trecking i nord.. Så 1½ måned kan gøre det.. Men mindre så skal man nok droppe et af landene for ikk at sidde i en bus hele tiden..

        #3525390
         Anna-Louise

          Hej
          Jeg var sidste år i sydøst asien med min kæreste. Vi brugte knap en måned i Vietnam. Cambodia brugte vi kun 14 dage i, hvilket var ærgerligt, da det er så fedt et land, men et folk der er helt fantastisk, og der skal man selvfølgelig se Angkor templerne, helt fantastisk. Thailand var vi ikke så pjattede med, irriterende turistet, i hvert fald når man har været rundt nogle måneder i nogle lande hvor der ikke er så mange turister. Så jeg ville helt klart prioritere Vietnam, men også Cambodia. Tror halvanden måned er lige i det mindste, men to er sikkert okay:) Thailand er selvfølgelig dejlig med strandene:) Håber I får en god tur.
          Anna-Louise

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account