This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym luangpraBANG

Hej rejsende

Jeg har lige pakket min rygsæk på 70 liter, og jeg ender på 12,2 kilo. Turen hedder sydøstasien i 4 måneder. Jeg har virkelig prøvet minimere min bagage, men jeg synes stadig, at jeg har en del. Lyder lidt over 12 kilo uden proviant helt absurdt?

Venlig hilsen Erik

Anonym Rasmus

Enig med ovenstående.. jeg er 2.05 m og bruger 47 i sko.. men kan stadig nemt finde alt derude.. Dog er man med sko nødt til at gå på kompromi hvis man er i nød… Sidst jeg var i sydøstasien var det ca 4 mdr og havde 6.7 kg med.. Et par bukser, et par løse/løbebukser, 2-3 par shorts, 5 t-shirts og 5 gange undertøj.. man kan vaske alle steder for ca 1 dollar/kg… Medbring det mest nødvendige medicin osv.. man kan købe det alle steder… Jeg vil altid anbefale alle til at pakke mindst muligt og købe det man mangler!! Er ikke noget værre end at skulle pakke eller løbe under stress med en tung taske..

Shu Lei Gen

Egentligt lyder det meget fornuftigt, det meste beklaedning tilbehoer kan du koebe derude billigt, men pas paa !! hvis du er over 190 og sko + 45 kan du faa problemer med den rette str.
    Ellers en igtig god tur
    Shu Lei Gen

Anonym Magnus

Jeg plejer at rejse med max. 8 kg i Sydøstasien og mindre burde række. En taske på 40 L har plads til tøj plus et stort kamera og hvad du ellers har brug for. Tag hellere for lidt med, for du kan købe alt derude, og meget billigere end her.

På min pakkeliste står: 2 par bukser, shorts, badebukser, 5 t-shirts, 5 par undertøj, et lille håndklæde, toiletsager, kamera, et par bøger, sko og sandaler. Det er nemmere kun at have håndbagage med i flyet og i busser. Hvis du skal trekke får du brug for lidt mere, men vent med at købe det, til du får brug for det.

Håber at du kan bruge rådene.

Anonym Sara

gid jeg kunne pakke saa let.. syntes altid jeg ender paa omkring 15 kilo. og der bliver hurtigt lagt et par kilo paa ved ankomsten… shopping:)
    det ville vaere lykken at kunne pakke saa let og mega nemt at rejse rundt. jeg har jo 8 kilo i haandtasken alene paa daytrips… hehe… ej ik helt, men jo pak saa let som muligt. Hvis jeg var dig ville jeg tage en langaermet haette troeje med. eller koebe derude… rigtigt god tur

Anonym Magnus

Er med enig med Sara om, at du bør have en langærmet bluse med eller købe en når du kommer frem til brug steder med mange myg. I Sydøstasien er en hættetrøje alt for varm, en skjorte er bedre egnet og fylder mindre i din rygsæk.

Lad vandrestøvlerne blive hjemme medmindre du har ankelproblemer – de er for tunge at slæbe rundt på og alligevel for varme. Tag i stedet et par sko med, som du går godt i, og som du også kan gå i byen med.

Hvis du tager afsted mens det er koldt i DK, kan du tage en gammel jakke på ud til lufthavnen og til flyturen og smide den ud eller give den til en tigger, når du kommer frem. Alternativt kan du tage alle dine t-shits på og en langærmet bluse på og på den måde slippe for at slæbe rundt på en jakke du ikke har brug for 🙂

Anonym Pernille

Helt enig mht. at en hættetrøje er en god ide, jeg var ved at dø af kulde i Laos…. Der kan sagtens være koldt alt efter hvor langt man rejser væk….. Også i busser med aircon kan det blive rigtig koldt.

sara isabella

Kommentaren med at Syd oest asien er alt for varm til en haette troeje… det kommer an paa hvor du befinder dig… har tit staaet og manglet en varm troeje….. baade i sydthailand og i laos… Det er ikke altid varmt i asien. Jeg sad paa en lille paradis oe i syd thailand uden mulighed for shopping og oenskede mig baade islaender troejer og haette troejer. Det var koldt…… men det var saa ogsa i regntiden med masser af blaest. Men koeb en hvis du faar brug for det. Alt kan koebes medmindre du er meget stor

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account