This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tenna

Hej Stefan,

Jeg har selv lige været afsted, så jeg kan da lige bidrage med mine erfaringer på priser. Jeg brugte selv ca. 10000 om måneden i gennemsnit, men jeg levede tilgengæld så også ret godt, og sparede ikke for meget.

Det afhænger dog rigtig meget af hvor du vil rejse rundt. Vil du til Thailand, så er det typisk blevet en del dyre end fx Vietnam.
    Du kan i thailand leve fra 5000-15000 alt efter hvor meget du vil rejse rundt i landet, feste, maden og levestandarden.
    Hvilke lande tænker du på? og hvordan vil du bo? Så er det lidt lettere at komme med et bud 🙂

Anonym Anonym

Okay. Jeg er endnu meget usikker på hvor jeg gerne vil hen. Men Thailand er et af stederne jeg rigtig gerne vil opleve.

Generelt ville det optimale for mig være at finde en rute med lande der er spændende og samtidig billig at erfare nye oplevelser i.

Jeg har overvejet det meget men kan ikke rigtig beslutte mig da jeg ingen erfaring har. Også derfor jeg spørger til råd her inde 🙂

Hvilke erfaringer har du gjort dig på din rejse? Jeg mener, hvor rejse du henne? 🙂 Og hvordan med priserne ?

Anonym Anonym

Nepal er et fantastik land – og ganske billigt. Indien er også fascinerende, men en smule mere udfordrende at rejse i. Jeg kan tilslutte mig overslaget på 10.000 kr. hvis man har en ret god levevis, bor godt og oplever lidt forskelligt.

Anonym StefanGregersen

Hej alle 🙂
    Jeg har planer om at tage til Asien og rejse lidt rundt i starten af det nye år, altså 2014

Er der nogen der har erfaringer i forhold til økonomi på rundrejser på egen hånd?
    Hvor meget bliver der ca. fyret af på en måneds tid? Er udmærket klar over det afhænger af så meget og er meget individuelt, men er der nogen der har erfaringer modtages de med glæde 🙂

Vh Stefan

Anonym Tenna

Jeg vil i hvertfald anbefale dig at starte ud i Thailand – der er fyldt med backpackere, så der kan du jo evt finde nogle og rejse med på noget af turen.
    Du kan også opleve en del i thailand til okay billige penge, men ellers vil jeg anbefale vietnam og Indonesien. Det er nogle rigtige dejlige lande, og så er de også meget billige! Angkor Wat i Cambodia var også helt fantastisk at opleve – især når solen står op!

Jeg har selv rejst i: Thailand, Cambodia, Vietnam, Malaysia, filippinerne, singapore og indonesien.
    Indonesien, Cambodia og Vietnam var helt klart de billigste. Filippinerne var også rigtig billigt med alt – undtagen overnatninger. Thailand og Malaysia er lidt dyrere, men Singapore er dog helt klart dyrest.

Hvad vil du gerne opleve, og hvor lang tid vil du være væk?

Anonym Tenna

Ja, det kender jeg godt. Det skal nok blive nogle fede måneder, du starter ud med. Og der kan du jo evt. finde en at rejse med 🙂

Dit budget ser meget fint ud. Hvis du ikke har nogle dyre flybilletter, vacciner osv at tænke på, kan det sagtens række til 3 måneder, og endda måske flere.

Når du gerne vil se kultur og natur, så synes jeg umiddelbart at Vietnam vil være oplagt for dig. Landet har en interessant historie, og samtidig flot natur med Sapa og Halong bugten. Og så er der utrolig billigt!
    Du skrev at du også gerne vil til Thailand, så måske du skulle overveje rejseruten: Thailand – Cambodia – Vietnam – Laos.
    I Thailand kan du bl.a. tage op nord på til Chiang Mai/Rai og Pai. Der kan du trekke, river rafte osv.

Anonym StefanGregersen

Det er helt kanon. Den rute vil jeg bestemt tage til efterretning!
    Tusind tak for din/jeres respons 🙂 Det har helt bestemt hjulpet mig rigtig meget.

Anonym StefanGregersen

Fantastisk 🙂
    Altså jeg starter med Adventuredk (hvis du har hørt om det)?
    Der går turen til Maldiverne og bagefter Sri Lanka. I alt 2 måneder. Efterfølgende vil mit budget hedde ca 30.000 kr. så min plan er nu at rejse 2-3 måneder på egen hånd.
    Jeg stræber efter oplevelser af alle slags. Meget gerne kultur og natur. Men ind i mellem også noget lidt mere, vildt og udfordrende. Jeg har intet i mod at leve primitivt.

Anonym alexandra

Bor i Nepal og nordIndien gennem 2 år nu. Du kan leve for 5000kr pr mdr med alt hvad hjertet begærer.. ! Jeg bruger selv 3000pr måned men vælger også at bo på guesthouse og lejligheder i stedet for dyre fancy hoteller,,hvilket der ikke er behov for når du er ude at opleve med backpack!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account