This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kristinefaalk

Jeg er studerende, og ville gerne bruge min sommerferie på at rejse en måneds tid rundt i Laos.
    MEN MEN MEN, som skrevet ovenfor er jeg studerende og som studerende har man ikke det store budget :(!.

Jeg vil derfor høre om det er muligt at backpacke rundt i Laos i en måneds tid for omkring 10000, incl. flybillet.

Anonym Henrik

Hej.
    Det korte svar er Nej, det er ikke nok!
    Du skal formentlig flyve til Bangkok og derfra videre til Laos, flybiletten retur kommer alene til at koste ca. min. 5000.-
    Så er der “kun” ca. 5000.- tilbage til kost, logi og diverse, og til en måned er det absolut i underkanten. Forsikring samt vaccination kommer også til at koste dig lidt penge.
    Hvis jeg var dig ville jeg spare min. 5000.- mere sammen, for at have lidt luft i budgettet.
    “Man” siger at som tommelfingerregel koster det ca 10.000.- om måneden at rejse rundt i denne del af Asien..
    Hvis du har en hel måned ville jeg overveje at tage endnu et land med i dine planer, eks enten Vietnam, Thailand eller Cambodja.
    Vh
    Henrik

Anonym Anonym

Minimum 10000 kr om måneden i Asien? Det må vist være i Hong Kong eller Shanghai
    Det er godt nok et par år siden jeg sidst var i Asien, men det skal godtnok være steget meget på de sidste tre år

Anonym Tine

Arh, jeg ville mere sige omkring 7500 kr i asien, men det kommer bestemt an på hvor man skal være i asien (og hvad man skal lave).
    Jeg har ikke været i Laos, men har været i Cambodia (marts-april ’11). Der shoppede jeg amok og levede på virkelig lækre hostels (de kunne fåes for en dollar, men boede på dem til 5-6 dollars). Brugte godt 4500 kr for en måned og synes bestemt ikke at der manglede noget!

Jeg ved som sagt ikke hvad det koster at rejse rundt i Laos, men har hørt at det skulle være cirka samme pris….

Anonym Anonym

Tusinde tak for svaret.
    Har rejst en del, så forsikringer og vacciner burde være dækket..
    Men har hørt at det er muligt at tage en bus fra Bangkok til laos, og at man kan leve godt for ca. 2000kr. på en måned, hvis man bor lokale steder..

Anonym Camilla

Du kan sagtens tage en bus fra Bangkok til Laos. Jeg har lige været i Bangkok og der så jeg reklamer med det. Og lige nu er jeg i Chiang Mai og der er det også muligt at tage en bus til Laos, så det er i vært fald muligt og det er ikke så dyrt med busser her. Ved ikke lige hvad det ca koster, men det kan næsten ikke være mere end 300 kr?? Men vil ikke love noget. Men ca. pris, vil jeg tro.

Anonym Daizz

Jeg har lige været i Laos og tog turen fra Chiang mai til luang prabang. Jeg tvivler stærkt på, at 2000 kr for 1 md i Laos vil være nok. Laos er slet ikke så billigt søm det var engang. Jeg ville budgettere med ca 6-7000 kr for en md i Laos, men det er bare min mening.

Anonym Magnus

Du kan godt overleve en måned i Laos for 2000 kr, men det bliver på et meget stramt budget.

Overnatning fås fra ca. 5 $ hvis du kigger dig godt om, 3 simple måltider/dag i gadeboder ca. 5 $. 2000 kr/md. giver dig ikke rigtig plads til transport. Arangerede ture og bedre restauranter er udelukket.

Anonym Anonym

Hey tine!
    tog du malaria piller da du var i cambodia? og var du vacineret for den japansk hjernebetændelse??
    jeg skal ialt 8 uger til sydøst asien og en uge og måske et par dage mere til cambodia.
    men er sgu sådan i tvivl om hvad jeg skal tage og ikke tage.. jeg fik en god snak med min læge og han ville ikke banke i bordet hvis ikk jeg ville have noget overhoved så valget var mit ejet..?

Anonym Tine

Ja, tog malaria pilller, omkring Siem Reap skal man vist ikke bruge dem, men andre steder skal man (der er hvert fald malaria). Nej, fik ikke vaccinen mod japansk hjernebetændelse. Læste på ssi.dk at det optræder epidemisk, dvs. at der kommer udbrud med nogle års mellemrum, efterfulgt af en periode med relativ lav forekomst. Udbruddene kan også komme uden for den normale sæson og at Vaccination anbefales ved ophold af mere end 4 ugers varighed i områder, hvor sygdommen forekommer, dvs. primært landområder. Under pågående epidemier anbefales dog også vaccination ved kortere rejser. Jeg blev enig med mig selv om at der nok ikke var den store grund til bekymring, da man som backpacker nok holder sig meget til de samme steder som alle andre, sandsynligheden for at man opholder sig sindsygt lang tid i små landsbyer, hvor der absolut ikke er noget at lave, er nok ikke så stor 🙂

hvor skal du rundt i Cambodia? skal du derned i regnsæsonen? I regnsæsonen er der nemlig flest myg, dvs større chance for stik…Jeg var i malariaområder både i aisen og i sydafrika. I asien fik jeg en del myggestik, men fik ikke et eneste i sydafrika, fordi jeg kom uden for regnsæsonen 🙂

Anonym Tine

Hmm, så vidt jeg husker er der heller ikke den store risiko for malaria i Phnom Penh 🙂 så du kan vidst godt klare dig uden…hvis du ikke skal være lang tid i Cambodia, hvilket det ikke lyder til, så ser jeg ikke nogen grund til at tage malariapiller (det er jo meget stærk medicin)

Men jeg er godt nok ikke læge, men tjek dette link ud:

http://www.fitfortravel.nhs.uk/destinations/asia-%28east%29/cambodia/cambodia-malaria-map.aspx

Anonym Anonym

okay.. Jeg tager afsted den 31. jaunuar og regner med kun at være i siem reap og tage bus til phnom penh og skal videre mod vietnam 2 uger og filippinerne 4 uger..

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account