This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kristinefaalk

Jeg er studerende, og ville gerne bruge min sommerferie på at rejse en måneds tid rundt i Laos.
    MEN MEN MEN, som skrevet ovenfor er jeg studerende og som studerende har man ikke det store budget :(!.

Jeg vil derfor høre om det er muligt at backpacke rundt i Laos i en måneds tid for omkring 10000, incl. flybillet.

Anonym Henrik

Hej.
    Det korte svar er Nej, det er ikke nok!
    Du skal formentlig flyve til Bangkok og derfra videre til Laos, flybiletten retur kommer alene til at koste ca. min. 5000.-
    Så er der “kun” ca. 5000.- tilbage til kost, logi og diverse, og til en måned er det absolut i underkanten. Forsikring samt vaccination kommer også til at koste dig lidt penge.
    Hvis jeg var dig ville jeg spare min. 5000.- mere sammen, for at have lidt luft i budgettet.
    “Man” siger at som tommelfingerregel koster det ca 10.000.- om måneden at rejse rundt i denne del af Asien..
    Hvis du har en hel måned ville jeg overveje at tage endnu et land med i dine planer, eks enten Vietnam, Thailand eller Cambodja.
    Vh
    Henrik

Anonym Anonym

Minimum 10000 kr om måneden i Asien? Det må vist være i Hong Kong eller Shanghai
    Det er godt nok et par år siden jeg sidst var i Asien, men det skal godtnok være steget meget på de sidste tre år

Anonym Tine

Arh, jeg ville mere sige omkring 7500 kr i asien, men det kommer bestemt an på hvor man skal være i asien (og hvad man skal lave).
    Jeg har ikke været i Laos, men har været i Cambodia (marts-april ’11). Der shoppede jeg amok og levede på virkelig lækre hostels (de kunne fåes for en dollar, men boede på dem til 5-6 dollars). Brugte godt 4500 kr for en måned og synes bestemt ikke at der manglede noget!

Jeg ved som sagt ikke hvad det koster at rejse rundt i Laos, men har hørt at det skulle være cirka samme pris….

Anonym Anonym

Tusinde tak for svaret.
    Har rejst en del, så forsikringer og vacciner burde være dækket..