This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Pernille

hejsa derude
    jeg er en pige på 17 som skal til den dominikanske republik i år 2005 jeg skal bo hos min kæreste og regner med at skulle betale for lidt af hvert….
    Hvordan kan man se hvad en rejse udelukkende flybillet tur retur koster, uden at jeg skal hen og bestille billet inden???- og hvor mange penge kan man lare sig med ???

Anonym none

Jeg planlægger en jordomrejse engang efter 3.g, og vil gerne se følgende steder:

Skotland (Edinburgh), Grækenland (Athen, evt. Rhodos), Egypten (bl.a. Cairo), Indonesien (Bali – Ubud, Kuta, Sanur), Nepal (Kathmandu, Himalaya, Royal Chitwan National Park), Vietnam (Phu Quoc øen, Saigon, Hoi An, Tonkinbugten, Hoa Lu), New Zealand (Nordøen) og sidst Alaska og Utah/Rocky Mountains.

Hvor mange penge får jeg brug for? Det skal lige siges, at jeg rejser med rygsæk. Gode råd og egne erfaringer vil jeg også gerne høre!

På forhånd mange tak:-)

Venligst, Maj

Anonym Peter Vejrum Terp

Hejsa

Hvor lang tid regner du med at du skal afsted?
    For det afhænger selvfølgelig af længden af din rejse :O)

Men lige lidt om nogle af landene:
    – Egypten: Ca. 100,- kroner om dagen skulle være nok.
    – Indonesien: Her vil jeg tro at man kan klare sig for 60,- kroner om dagen.
    – Nepal: Jeg mener at man kan klare sig for under 100,- kroner om dagen, men har aldrig været der selv.
    – Vietnam: Jeg har heller ikke været i Vietnam men jeg mener at man kan klare sig for 120 – 150 kroner om dagen.

Skotland, New Zealand er begge rimeligt dyre steder at være og Grækenland er heller ikke billig. Her har jeg desværre ikke nogle konkrete bud på prisen lige nu.

Ud over de nævnte priser kommer der også priserne på Flybilletter, Vacciner og udstyr.

Jeg håber at du kan bruge svaret :O)

Venligst, Peter – Backpacker Planet

Anonym Jesper Jensen

Et rigtigt godt råd, som du kan spare mange penge på er, at koncentrere dig rejse om færre eller nærmere liggende rejsemål.

Tag ind på et rejsebureau og snak med dem om forskellige alternativer. Jysk Rejsebureau har jeg meget gode erfaringer med.

Anonym Peter Vejrum Terp

Helt enig med Jesper Jensen :O)

I dit tilfælde ville jeg nok være godt at koncentrere dig lidt om asien, da 3 af dine ønskede rejsemål ligger i Asien… Ud over det er det også typisk der at det er billigt og det er relativt nemt at rejse i flere af de asiatiske lande.

Nu ved jeg ikke hvor lang tid du skal afsted, men jeg har selv rejst en del i Asien og kan sige at man sagtens kan bruge 2 måneder bare i Indonesien.

Venlige hilsner, Peter – Backpacker Planet

Anonym metteks

til ovenstående

Man kan sammenligne hvad flybilletter koster hos forskellige selskaber på MrJet: http://www.mrjet.com

Anonym Kicki, Johanne og Linette

Hej
    vi er tre veninder der planlægger at tage til Asiensom backpacker. Vi har tænkt os at tage afsted fra sep.-dec. men er endnu ikke helt klar over hvor der er godt at tage hen og hvor meget sådan en rejse kommer til at koste. Vi er meget intereeseret i naturoplevelser, dykning o.a.
    Mvh. 3 piger

Anonym Anonym

Hej Maj

Dit spørgsmål ang. økonomi er svært at besvare, fordi du ikke skriver, hvor langt tid, du skal være væk.
    Jeg regner altid som udgangspunkt, at man skal bruge ca. 6000 pr. måned. i snit. (fx. 4500 i Asien og 8-9000 på New Zealand)
    Hvis du så vil dykke og på meget dyre ture, så bliver det mere.

Raslyng

Anonym Niels

Vi er to der lige har været jorden rundt, kom hjem for en måneds tid siden, vores budget kan du se på http://www.bedst.info/jordenrundt, det holdt næsten (vi brugte godt 10000 mere end budgeteret). Ellers så husk lige at når du har været af sted 1måneds tid behøver alt ikke gå så hurtigt længere (hav god tid færre steder). Ellers god tur.

MVH Niels & Mette

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account