This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Annika8D

Til juni skal jeg ud at rejse i en 5½ måned. Jeg starter i Bangkok, hvor jeg så har 2½ måned i Asien, jeg skal bare være i Singapore der 2½ måned efter, da jeg flyver til Australien, hvor jeg rejser ned af østkysten til Sidney (1½) måned, og jeg slutter til sidst af med 1½ måned i New Zealand, hvor jeg evt. vil tage et smut til Fiji. Mit problem er bare, at jeg ikke ved, hvor mange penge jeg skal have med: er 60.000 nok? Flybilletterne er købt, og jeg regner med at rejse rundt med bus/tog. Jeg vil ikke spare på oplevelser osv, men til gengæld bare bo billigt (på dorms). Hvad vil i tro, at sådan en tur vil koste??

Hilsen Annika

Anonym Anonym

hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg ikke at det er nok. Har ikke været i AU eller NZ, men tror man skal regne med 15-20.000 pr måned der, hvis man bor billigt og selv laver mad

i asien skal du nok regne med 5-10.000 pr måned alt efter hvad du skal lave 🙂

Anonym Daizz

Jeg vil give ovenstaaende ret…. Hvis du skulle 6 mdr. paa rundrejse i Asien, saa havde du mere end rigeligt, men Australien og New Zealand er altsaa ikke budget-destinationer. Du skriver, at du ikke vil spare paa oplevelser. Hvis vi tager nogle af de klassiske backbacker-aktiviteter i Australien, saa koster det folgende ca.: Skydive: 1500 kr, God dykkertur paa Great Barrier Reef: 1000 kr, Fraser Island: 1300 kr.
    Prisniveauet paa oplevelser er ikke meget anderledes paa New Zealand. Leveomkostninger er generelt de samme i Australien og NZ som i DK.

Derudover er baade den australske- og new zealandske dollar meget staerk i ojeblikket, helholdsvis 5,5kr og 4,25kr pr. $

Haaber du faar mulighed for at opleve begge lande, da de begge er fantastiske paa hver sin maade.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account