This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Backpackers Online

Jeg er ved at planlægge en rejse, hvor jeg har cirka 6 måneder til rådighed og er lidt i tvivl om, hvor meget det er realistisk at se på et halvt år! Jeg havde tænkt mig følgende rute: Nepal, Laos, Cambodia, Vietnam, Thailand, Malaysia, Indonesien, Australien og endelig New Zealand. Bliver det for presset en rute?

epal, Laos, Cambodia, Vietnam, Thailand, Malaysia, Indonesien, Australien og endelig New Zealand er rigtig mange lande på 6 måneder, men efter min mening ikke umuligt.

Et forslag:
    Nepal – 30 dage (Trekking, Jungle og Kathmandu)
    Laos – 10 dage (Luang Prabang og Vientiane)
    Cambodia – 10 dage (Angkor og Killing Fields)
    Vietnam – 10 dage (????????)
    Thailand – 20 dage (Bangkok + Paradisstrande)
    Malaysia – 10 dage (Kuala Lumpur + Melacca)
    Indonesien – 30 dage (Sumatra + Bali / Lombok)
    Australien – 45 dage (den lille rundrejse)
    New Zealand – 30 dage (Begge øer med fokus på Sydøen)

God Rejse

Har ikke været i Aust.+NZ, men seks måneder er passende til Asien-delen alene. Stort set alle landene er værd at bruge en måned i.

Jeg tror det vil blive et noget presset program du vil få, og i længden vil du måske blive træt af at du har valgt et så hårdt program.
    Var sidste år i Vietnam og Cambodja og brugte tilsammen ca. 2 måneder på at rejse i de 2 lande. Det synes jeg er passende hvis man skal nogenlunde rundt. Jeg har tidligere rejst i Thailand, og her synes jeg også en måned er ok – selvom man ikke får set det hele. Når man har rejst et stykke tid og kommer til nogle paradisøer i Thailand, så kan man let få lyst til lige at sætte tempoet noget ned. Mht. Australien så skal man nok have et halvt år hvis man skal se det hele. Da jeg var der brugte jeg halvanden måned – hvilket langt fra var tilstrækkeligt – men ok til at se de vigtigste ting. New Zealand er rigtig fedt og her synes jeg ikke du skal bruge under en måned…..
    Nepal er også et utrolig dejligt land og her synes jeg heller ikke man skal bruge under en måned.
    Håber jeg var til nogen hjælp?
    Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål!
    mvh.

mallejacobsen

Jeg har desværre aldrig været i Aus+Nwz, men umiddelbart synes jeg det lyder til at være et meget presset rejseprogram. Jeg rejste i Indonesien, Malaysia, Thailand, Laos, Cambodia, Vietnam og Indien. Alt i alt brugte jeg 10 måneder og det var ikke for meget. Jeg kunne nemt have brugt længere tid. Specielt skal du overveje, at der sikkert kommer et tidspunkt hvor du bare har lyst til at lægge dig tilbage og nyde… Det synes jeg også der skal være plads og tid til. Derfor skal du også passe på med at planlægge alt for stramt inden du tager hjemmefra. Af andre har jeg også hørt at Aus+Nwz er en rejse i sig selv, men det kommer selvfølgelig an på hvad du søger. Malle

Anonym Peter Brandt

jeg vil mene det er alt for presset jefg sidder i Vitnam og har varet her i snart 2 maaneder. det er selvfolgelig usadvanligt saadan da men har nu prugt 6 maaneder i alt.. 14 dage Hong kong og 3 maaneder i indonesien og 1 Maaned i Malysia og nasten 2 maaneder i syd thailand og 2 maaneder her… Okay det er 7 men man kunne sagtens bruge den tid i et af de lande men det er op til dig… hvert sted er smukt og dejligt af de steder du navner men jeg har jeg rejser for.eks med en ven der har brugt 6 maaneder i Indien… Ja haaber det var til noget hjalp…. held og lykke og pas paa dig selv

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account