This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Josefinealberte

Hej. Jeg er i gang med at overveje en rejse til efteråret. Jeg har ikke mulighed for at spare mere op end max 20.000 kr.
    Jeg regner med at rejse i ca. 2 måneder.

I hvilken verdensdel og hvilke lande kommer jeg længst for 20.000 kr? (inklusiv flybillet og alt. Har dog rejseforsikring i forvejen).

Jeg rejste i Vietnam, Laos og Cambodia for 5-6 år siden. Der brugte jeg ca 3000 kr per måned. Er prislejet stadig deromkring, eller skal man regne med at bruge flere penge i asien idag?

Hvordan med syd og mellemamerika? Er det billigere eller dyrere end asien?

Vh Josefine

Anonym Josefinealberte

Ej hvor sjovt, det har jeg aldrig hørt om… Det vil jeg da lige kigge på.

Anonym Anonym

Jeg vil mene at man bruger mere end 3000 kr. pr. måned i disse lande i dag. Man bruger som minimum 5000 kr, men så skal man nok også spare. For 20000 kr. inkl. flybillet vil du stadig sagtens kunne være i mange asiatiske lande i 2 måneder.
    Syd og mellemamerika er dyrere at rejse i end i Asien, men om man kan klare den for de 20000 i 2 måneder skal jeg dog ikke kunne sige.

Anonym LisbethFriis

Du skal regne med at bruge flere penge idag end for 5-6 år siden.
    ‘The Economist’ laver et verdensomspændende prisindex kaldet ‘Big Mac Index’…prøv at google det og find 2010 udgaven.
    Det viser prisen for et Big Mac i forskellige lande med prisen i USA som udgangspunkt og siges at være et stabilt værktøj til at finde det forholdsvise niveau for leveomkostninger.
    VH
    Lisbeth

Anonym Mr T

ville helt klart forslå asien hvis det er…det er helt klart det billigste,og kan godt leve dernede for dit budget i 2 mdr…

Anonym Kim

Jeg har lige været i Laos i 3 mdr og mit budget var på 3000kr om måneden. eksklusivt rejse og visafornyelser.
    der er ikke voldsomt meget at bruge sine penge på. i Laos, så det er nemmere at spare på dem. I Laos er oplevelserne ikke købeoplevelser 🙂
    Jeg kan anbefale det sydlige laos. Si pan don/ De 4000 øer)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account