Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3533368
     Whiskas

      Jeg tænkte, at jeg lige veksler lidt dollars og en smule baht, så kan jeg altid hæve ekstra baht i thailand, men receptionisten der hvor jeg ville veksle, rådede mig til at hæve hele beløbet med det samme, fordi hun mente, at kortene ret tit bliver misbrugt… Hvad er jeres erfaringer? Og har Jysk eller andre rejsebureauer ikke nogle ‘sikre’ terminaler?
      Umiddelbart vil jeg da mene at det er mere risikabelt at rende rundt med hele formuen på sig?

      Ha’ en go dag 🙂

      #3533370
       KSM

        Hej
        Ja jeg ved da ikke hvor sikkert det er at hæve penge nogen steder overhovedet. Men vi plejer at hæve i ATM automater. Det koster typisk 30 kr i gebyr i din egen bank, så vi hæver det man max kan pr. gang – 2000 kr på visa. Har aldrig valuta med hjemmefra. Og det kan hverfald ikke betales sig at hæve tbh hjemmefra. Der står ATM automater i lufthavnen.
        Karin

        #3533373
         Rosa H

          Hejsa
          Jeg er enig med Karin.
          Der er efterhånden rigtig mange ATM automater rundt om i Thailand, så det vil ikke være noget problem at hæve penge.
          Rosa

          #3533375
           Claus

            Enig med Rosa og KSM, men tag lige et ekstra kort med. Et Visa Electron kan du hæve større beløb end et Visa/Dankort.

            En god ide er at have lidt kontante dollars med, som man gemmer forskellige steder i rygsækken. Man kunne jo være så uheldig at få stjålet sine hævekort. Der er INGEN hjælp fra ambassaden, hvis man står uden en krone på lommen.

            mvh
            Claus

            mvh
            Claus

            #3533377
             Kasper

              Tror da aldrig kvinden i receptionen selv har været afsted :D.. Hun skal jo snakke for firmaets interesser.. De ATMs jeg har mødt i Thailand har alle virket så professionelle, at jeg aldrig har tænkt to gange over det. Hvis du holder dig til de store banker, kan jeg slet ikke se noget problem i det 🙂

              Mvh. Kasper – http://www.Gapyear.dk

              #3533378
               Anonym

                Tak for svarene, nu er jeg mere rolig 😉 Synes også det lyder vildt at hun anbefaler at man skal rende rundt med hele beholdningen fra start, så jeg vil nøjes med de håndører jeg allerede har vekslet (nu er det gjort) og så tage den derfra.

                Fortsat go aften 🙂

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account