This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Frederikketoemmerby

Hej !!!

Jeg har planer om at rejse gennem dele af sydamerika, bl.a. Argentina, Chile og Peru, hvordan er forholdende? Er chancen stor for at man bliver overfaldet eller lign.? 🙂

Anonym Claus

Det er lande som har økonomisk fremgang. Særligt Chile og Argentina er andelen af fattige reduceret meget. Middelklassen er vokset osv.
    Det betyder, at du ikke vil være særligt eksponeret for at blive overfaldet, udsat for tyveri osv.

Peru har også fået bedre økonomiske tider, men her er der en større risiko for at blive udsat for overfald, tyveri. Særligt i fattige bydele i Lima, omkring turstattraktioner i Cuzco.

Konklusionen er, at du kan tage det helt roligt. Men der er ingen grund til at slæbe kamera, telefon, kreditkort med rundt. Med mindre at du skal bruge det.

Om aftenen er der jo slet ingen grund til at tage mere med end højst nødvendigt. Tag hellere en taxa for meget. Lyt til hvad lokale siger. Men ingen panik.

Der er ganske fredeligt i de lande, du skal besøge. Men du kan jo være uheldig. Det kan du for den sags skyld også være i København.

mvh
    Claus

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

ha ha gode gamle claus savner dig her på back packer planet.
    man skal altid rejse med sund fornuft .back packer i dag rejser rundet med ders I phone og pc og hvad ved jeg i nogen af de mest fattig lande i verden om det er Argentina chile så er mit råd, rejs nu igennem syd Amerika med din lonley planet og oplev en dejlig kultur og du kommer til at möde en masse dejlig mennesker og ja syd Amerika er farlig hvis man ikke rejser med sund fornuft od holder du dig til din back packer rute for du ikke de store problemer afsted med dig hasta luego lars

Anonym Max

Ja, jeg har læst nogle indlæg her på sitet. Claus er skarp. Kender kun en meget begrænset del af sydamerika – men kender (kendte) den til gengæld rigtig godt. Claus rammer plet i mange tilfælde, må jeg sige.
    Håber han har været ude at rejse…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account