This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Shml

Hej!
    Jeg er i gang med at planlægge en rejse til Sydamerika, men ved ikke helt hvor jeg skal starte. Kan ikke beslutte mig for et land, ud over at det skal være spansktalende, så Brasilien duer ikke. Jeg har planer om at rejse i juli og august ’14 og kunne godt tænke mig nogle tips.
    Når jeg ‘kun’ har små to måneder, hvor er det så godt at tage hen? Osv mht klima, nu hvor jeg rejser i juli og august. Jeg er mest til naturoplevelser.
    Alle tips montages med kyshånd!
    Sophia

Anonym Mariatj

Hej Sophia
    Jeg vil helt klart anbefale Bolivia!
    Her kan du bl.a. opleve saltørkenen (Salar de Uyuni), La Paz (verdens højest beliggende by) og junglen. Jungleture er meget billige i bolivia og foregår oftest fra byen Rurrenabaque, som man kan evt kan flyve til fra La Paz. Klimaet i Unyuni og La Paz er koldt på det tidspunkt, men det er ingen forhindring – rejste selv sydamerika i maj-august.
    Derefter kunne du evt tage til Lake Titicaca og videre ind i Peru til Cusco for at tage en 4-5 dages vandretur til Machu Picchu. Alle vandreture kan købes i byen Cusco.

Men nu ved jeg ikke om du hellere vil have blå himmel og sol?
    For så kunne du i stedet rejse i Ecuador og Colombia. Der er også mange gode jungleture i Ecuador til en ok pris. I Colombia er der de mest fantastiske strande i Tayrona National Park. Jeg har ikke selv trekket i colombia, men har mødt mange, der har taget en 4-5 dages trekkingtur fra Santa Marta, hvor man kom ud til smukke naturomgivelser og små landsbyer – skriv hvis du beslutter dig for colombia, så kan jeg finde ud af hvad trekket hed.

Held og lykke – Sydamerika er helt fantastisk!
    Maria

Anonym Sophia

Hej Maria. Tusind tak for dit svar! Hvilke måneder var du i bolivia og peru? Jeg kan mærke, at det er de lande jeg helst vil til, men at jeg er lidt bekymret for vejret mht oppakning og om jeg får fulde udbytte af landene. Jeg vil helt sikkert undersøge det nærmere. Tusind tusind tak for svar.
    Venligst
    Sophia.

Anonym Mariatj

Jeg rejse i Bolivia i juni og i Peru i juli måned.

Det anbefales at rejse i Sydamerika i maj-oktober, så du undgår regntid.

I Bolivia svinger temp. MEGET pga de store højdeforskelle. I Uyuni var temp. omkring de 0 grader og i junglen omkring de 28.
    I sydperu var vejret som en dansk forårsdag, og helt oppe i nordperu i Mancora var temp. ca. 25 grader.
    Så ha’ tøj med til al slags vejr! Jeg selv havde skiundertøj (uundværlig i uyuni), en flistrøje og en vind- og vandtæt jakke med til de kolde steder. Købte en lamasweater i bolivia, som er billig og varmer godt. De kan købes alle steder 🙂 Desuden vil jeg anbefale at du tager en god sovepose med.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account