Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3532596
     nicolaisteen

      Hej,

      Jeg har friår og har fortrudt at jeg ikke har arrangeret en rejse til Asien. Jeg vil derfor hører om nogen har erfaringer med hvor meget det koster at rejse i Asien i ca 2 måneder og vil nogen foreslå en rute?

      Jeg vil meget gerne igennem Bangkok og evt Singapore?
      Jeg vil gerne afsted omkring 1. marts og så 1 til 2 måneder frem. Vil gerne opleve og nyde livet.

      Tak 🙂
      Nicolai

      #3532597
       Jannie

        Min kæreste og jeg rejser 6 uger til Thailand, Maylaysia og Malaysisk Borneo…
        Vi skal til Bangkok – Chiang Mai – Koh Phi Phi – Maylaysia (nok Perhentian) samt Kuala Lumpur og Borneo… vi ville gerne have været afsted længere, men det kan vi ikke pga. vores job…

        Vi regner med mellem 20.000-25.000 kr. pr. person. alt inkl. (heriblandt mange udflugter / arrangerede ture) og 6 interne flyvninger foruden den lange flytur.

        MVH Jannie

        #3532602
         nicolaisteen

          Tak for dit gode svar. 🙂

          Det lyder til at være en fantastisk tur, er det en tur i selv har arrangeret eller har i fået hjælp?

          Synes du det lyder som en god ide at flyve til bangkok og rejse videre til Singapore og evt til Borneo. Jeg regner med at bruge omkring 20.000 – 25.000 kr. Lyder det fornuftigt? 🙂

          #3532603
           nicolaisteen

            Tak for dit gode svar. 🙂

            Det lyder til at være en fantastisk tur, er det en tur i selv har arrangeret eller har i fået hjælp?

            Synes du det lyder som en god ide at flyve til bangkok og rejse videre til Singapore og evt til Borneo. Jeg regner med at bruge omkring 20.000 – 25.000 kr. Lyder det fornuftigt? 🙂

            #3532610
             Dreamer

              hej nicolai..

              jamen det kan jo gøres lige som du gerne vil..
              fly til bangkok og rejs evt. nord på lidt, og ta så toget ned gennem sydthailand, og hoppe fra den ene lækker strand til den anden, og ta så toget videre ned gennem malaysia, og flyv der fra ud til borneo og så videre ned til singapore..

              vil mene 7000 om måneden så lever man som gennemsnitet af backpacker i asien… plus 5-6000 for flybillet og forsikring… 500 kr ved lægen, og ja så er du klar til at rejse..

              #3532623
               Dreamer

                ja det kan sagtens dække mad, transport, og hostels. Og så har du nok stadigvæk penge tiloveres til shopping seværdigheder, eller hvad der nu ellers er der nede..

                Forresten bangkok har et super fedt backpacker område (kao san road) der bør i næsten bo..

                #3532616
                 mikkel kjær

                  hej nicolai, jeg kommer der ned den 5 marts. så hvis du har lyst kan vi da tage lidt rundt sammen 🙂

                  #3532620
                   Anonym

                    Det lyder godt så omkring 7000 kr om måneden og det med mad, transport og hostels? 🙂

                    Det lyder godt at tage rundt sammen, men jeg tager nok først afsted d. 10.-15. marts pga mit arbejde. Er du stadig dernede på det tidspunkt? 🙂

                    #3532621
                     nicolaisteen

                      Det lyder godt så omkring 7000 kr om måneden og det med mad, transport og hostels? 🙂

                      Det lyder godt at tage rundt sammen, men jeg tager nok først afsted d. 10.-15. marts pga mit arbejde. Er du stadig dernede på det tidspunkt? 🙂

                      #3532634
                       nicolaisteen

                        Tak for dit svar. Er det forsvarligt at tage derned alene? Jeg har hørt at man sagtens kan finde en rejsepartner dernede, er det noget man kan regne med?

                        #3532635
                         Anonym

                          Ja, det er en tur, jeg selv har planlagt…. har været i Thailand før, hvor jeg også selv planlagde turen… men det kræver meget tid til at sætte sig ind, hvad man gerne vil… læser meget både i rejsebøger og i rejseforums…. men vi skal logså først afsted i juni-august, så har rimelig tid 🙂

                          De lyder ganske lækkert med Thailand, Singapore og Borneo… den rute skal min kusine og en af hendes veninder her til sommer. Det har fået planlagt turen hos Jysk Rejsebureau…. og mener, at de skulle give 6500 kr. for alle flybilletterne samt for al rejsehjælpen… de skulle være supergode til at hjælpe… så dem kunne du jo prøve at snakke med… de har bureau flere steder i landet…. 🙂

                          Vi skal bl.a. en uge til Chiang Mai…. har kontakt til et Guesthouse, der også har et rejsebureau… men en masse spændende billige udflugter…. vi skal bl.a. på 3 dages trekkingcamp med elefantridning, riverrafting, jungletrekking osv. inkl. mad og overnatninger og alt koster det knap 250 dkk. ret vildt …. de er super søde til at hjælpe via mails også med den videre rejse fra Chiang Mai, booking af bus, tog osv…

                          Jeg har ikke prøvet at rejse alene før… så ved ikke, om man let kan finde en at rejse med dernede… men du kan jo søge efter en herinde…. jeg synes bestemt, at det er noget af det bedste ved rejsen, at man har nogen at dele alle de ubeskrivelige oplevelser med…

                          Hvis du ville bruge flere penge på rejsen, kunne jeg anbefale http://www.adventuredk.dk (ungdomsgrupperejse).. jeg var afsted sidste sommer og var i Honduras i 5½ uge med 17 andre unge…. super fed tur 🙂

                          #3532849
                           Line

                            Det lyder fantastisk og dejlig billigt med trekkingcamp i Chiang Mai. Hvordan har du fundet frem til stedet og rejsebureauet? 🙂

                            #3533067
                             Anonym

                              Billige trekkingcamp og andre spændende ture i Chiang Mai: se hjemmesiden http://www.julieguesthouse.com

                              Jeg tror, at jeg selv læste om det herinde engang.. eller måske på et andet rejseforum 🙂

                              MVH Jannie

                            Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

                            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                            Log ind med brugernavn & kodeord

                            eller    

                            Glemt dine oplysninger?

                            Create Account