Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3547498
     NannaH

      Hej Alle!

      Jeg har tænkt længe over, at jeg vil på en tur rundt i verdenen. Men hvor, hvornår og hvor længe?
      Jeg har nu fået det indkredset det til, at jeg vil til Sydøst Asien og Australien. Så er det bare om jeg skal rejse fra den ene ende til den anden eller omvendt. Er det bedst at starte i Australien og rejse opad, eller starte f.eks i Indien eller Thailand og rejse nedad mod Australien?
      Det er første gang jeg skal ud på så stor en rejse, og jeg skal rejse alene. Så har i det med til information 🙂

      Derudover er jeg i tvivl om hvor mange lande jeg kan “nå”. Jeg har planer om at rejse 4-5 måneder og vil nå at se og opleve så meget som muligt, men heller ikke bare suse fra det ene sted til det andet. Jeg vil gerne nå at lære landet og kulturen at kende, men stadig opleve mere end 2-3 lande.
      Hvad foreslår I?

      Hilsen Nanna H

      #3547521
       Irina

        Hej Nanna H 🙂

        Hvordan du vælger at planlægge din rejse afhænger af årstiden du vil rejse. 🙂 Så først skal du finde frem til hvornår du gerne vil afsted.

        Hvis det er din første gang du skal rejse, så synes jeg ikke at du skal starte Iiindien. Thailand er et perfekt at rejse alene! Det er resten af sydøst asien også samt Australien.

        Hvor mange lande du kan nå afhænger af hvad du vil opleve og hvad dit budget er.

        Har du et stort budget så kan du rejse 2 måneder i Australien og 1 måned i New Zealand og 2 måneder i sydøstasien. Er dit budget mindre så kan det være at du bare skal vælge en måned i Australien og 3 måneder i Asien. 🙂

        1: FInd ud af hvad du vil opleve?
        2: hvornår vil du afsted?
        3: Hvor mange penge vil du bruge?
        4: Vil du arbejde i Australien?

        Jeg håber du kunne bruge mine svar lidt eller så er du velkommen til at spørge om mere. 🙂

        De bedste rejse hilsner

        Irina Chernetskaya

        Travel, Love & Magic

        http://www.IrinaChernetskaya.com

        #3547591
         AmalieMajC

          Hej Nanna 🙂
          Jeg er en pige på 19 år, som længe har haft en drøm om at rejse til at mit budget ikke holdte længere.
          Jeg ville gerne ud at rejse i en længere periode ligesom dig hvilket ingen af mine veninder ville, så jeg smuttede ind på findrejsepartner.dk og djoin.dk i håb om at finde en annonce, hvori der stod at personen manglede en rejsepartner.
          Jeg tror jeg har været utrolig heldig, for lige nu har vi samlet en gruppe på i alt 5 piger og vi klinger SÅ godt sammen 🙂
          hvis du ikke vil rejse alene, men synes at grupperejser er for dyre, så kan dette klart anbefales!
          Nå – nu til dit spørgsmål:
          Uanset om du rejser alene eller sammen med nogle veninder, vil jeg anbefale dig at snakke med Jysk Rejsebureau. De er rigtig dygtige til at hjælpe en på vej og de har styr på det de laver – et møde er ovenikøbet gratis og man får en del ud af det, så hvis du er i tvivl om hvordan du skal få din rejse til at hænge sammen, vil jeg klart anbefale dem! 🙂

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account