This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym pgj

Hej

Vi er to der er blevet enige om at vi skal have en anderledes sommerferie, så derfor er vi blevet enige om at tage ud og rejse. Men hvor skal vi tage hen? Vi har snakket om at det skal være i Asien et sted. Vi har snakket om Thailand, Kina, Filippinerne, indonesien, men også lidt om Australien eller Sydamerika. Vi vil gerne nå to lande.

Vi skal afsted fra slutningen af juni til starten af august, men hvor skal vi hen? Nogen forslagt? Vi har snakket om hvor meget har det at sige at der er regntid, er det noget vi skal undgå?

Vi vil gerne ud og “opleve landet”, snorkle/dykke, på trekking tur, måske klatre lidt, slappe af og meget andet.

Det er første gang vi skal afsted, og der er så mange steder vi gerne vil se. Håber der er nogen der vil/kan hjælpe os.

Anonym Anonym

Hejsa,

Jeg synes ovenstående forslag med Thailand og Malaysia er godt. I kan evt. tage Singapore med.

Jeg bor selv på Penang i Malaysia og lige nu er det regntid. Men når det regner er det stort set kun om aftenen og når det gør så er det oftest kun 20-40 min. Det er kun lækkert hvis det har regnet om natten pga. den høje luftfugtighed. Luften føles mere frisk og mindre trykkende efter et regnskyl.

Jeg ved at der sydpå har været oversvømmelser nogle steder og at det på østkysten er værre end vestkysten hvor jeg bor. Det samme gælder for Thailand.

Til sommer bliver det sygt varmt herude. For tiden er der 33 grader i skyggen, selvom det er den kolde del af året.

By the way så skal jeg selv backpacke fra juli 2007 i primært Thailand og Vietnam, evt. også Cambodi, Burma og Laos.

Bare skriv hvis I vil vide mere om Malaysia 😉

Anonym Anonym

Hvad med Thailad/Malaysia Eller Thailand/ Cambodia og Laos. Her kan i alt det i gerne vil, trekke, klatre, dykke,slappe af osv. Mht regntid så har jeg rejst i ovenævnte lande nogle gange alle i sommer perioden, og regntiden var ikke et problem, det regner mere nogle steder og andre steder slet ikke, og for det meste er det meget regn over en kort tid. Det størstee problem kan være hvis der er lukket nogle steder fx mht trekking pga fx mudder/ jordskred. men det oplevede jeg ikke nogle af de steder jeg var på trekking. Et andet plus er at alt er så dejligt billigt. Håber i finder ud af noget, god tur

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account