This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LisbethFriis

Jeg er fortaler for, at købe flybiletter gennem et dansk selskab, så man er omfattet af danske rejseregler. I har talt med Jysk og det er et godt valg…de har rejsekontorer mange steder i verden, så det er nemt at få hjælp, hvis I får brug for det. Dem har jeg også brugt og været tilfreds med. Prøv evt. også Kipling og Kilroy.

Det er spændende lande I overvejer, at rejse i. Jeg tænker alligevel, om I måske skulle fravælge et eller to af landene? Personligt ville jeg fravælge Malaysia…men det er et rent subjektivt og personligt valg.
    5 måneder synes som lang tid, men hvis I skal have tid til virkeligt at ‘mærke’ kulturen de forskellige steder, så er 6 lande mange. Selve rækkefølgen tænker jeg det er smart at vælge dels ud fra flyruter, andre rejseformer (bus og tog) og måske også skele til vaccinationer og anden rejsemedicin (f.eks. Malaria-områder, så f.eks. I ikke skal tage malariamedicin længere tid og flere gange end højst nødvendigt).
    Nepal er jeg selv meget forelsket i og har rejst i flere gange og en måned er ikke for meget i Nepal. Hvis I vil benytte jeg af nogle at de gode kontakter, jeg har der, deler jeg gerne kontaktinformationer med jer.
    Thailand har også rigtigt meget forskelligt at byde på og her kan man også sagtens bruge en måned eller mere.
    Laos, Cambodia og Vietnam har jeg ikke rejst i, men det er lande som klart er på min ‘to go’ liste.

Lisbeth

Anonym Claus

1. Det er en god idé at tage afsted som backpackere

2. 5 mdr er måske umiddelbart lang tid, men det er det ikke, når I først er kommet afsted.

3. Jysk eller andre gode bureauer har en masse gode ideer til flybilletter. Men det er ikke gratis. Jeg vil anbefale jer selv at købe billetter og så spare de penge. Og så er I også fri for at skulle deale med bureauet, hvis I skal have ændret billetter. Det gør I direkte hos flyselskabet.

4. Asien og SØ-Asien er populære rejesemål. Der vil være bunker af ligesindede, som har samme mål som jer. Så det er bare om at følge strømmen.

5. Lån eller køb en guidebog om landene. Så I har en ide om, hvad der er værd at se.

mvh
    Claus

Anonym guest

Hej Josefine.

Jeg har rejst i Asien i 5 måneder i 2010/11. Fantastisk tur! Jeg rejste i Kina, Malaysia, Laos, Cambodia og Thailand.
    Jeg synes, at nogle af de bedste oplevelser var:
    – Kulturen og historien i Cambodia (jeg besøgte byerne Phnom Penh og Siem Reap). Det var utrolig spændende at opleve, hvad der skete efter De Røde Khmerere i 1970’erne. Men det bedste var alligevel at gå på opdagelse i de mange fantastiske templer ved Angkor Wat. Det var bedre end Den Kinesiske Mur!
    – Malaysia: Jeg besøgte bl.a. den lækre ø Langkawi, bestemt et besøg værd. Men også Cameron Highlands var rigtig smukt og meget afslappende (og dejlig temperatur efter at have været i KL!). Her kan man vandre og nyde fantastisk smuk natur.
    – Laos: vi kom hertil fra det nordøstlige Thailand efter en 2 dages rejse på Mekong-floden. Det var rigtig spændende, vi overnattede i Pak Beng, en lille bjerglandsby i Laos. Det kan anbefales, og hvis I ønsker at møde andre rejsende, så er der også god mulighed for det på turen med slow boat.
    – Thailand: Oplevede Bangkoks hektiske storbyliv, templer, lækre strande og idyllisk ø-liv, smuk smuk natur, red på elefanter osv.

Rigtig god rejse – det bliver en oplevelse for livet!

Anonym JosefineKal

Hej!

Min kæreste og jeg har bestemt os for at tage til Asien til oktober når jeg er blevet student og regner med at være afsted 5 måneder. Vi har snakket med Jysk rejsebureau og aftalt at de skal sørge for flybilletterne. Vi har aldrig rejst som backpackers før og der er derfor en del forarbejde.
    Indtil videre er vores plan at starte i Nepal og efter en måned rejse til Malaysia hvorefter vi rejser igennem Thailand, Laos, Cambodia og slutter af i Vietnam.
    Da det jo som sagt er første gang vi skal afsted, kunne vi rigtig godt tænke os at høre hvad andre havde af gode og dårlige erfaringer eller om der var nogle lande vi burde droppe eller om der var nogle andre vi burde overveje. 🙂

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh. Josefine

Anonym JosefineKal

Tusind tak for de gode svar!
    Lisbeth: Nepal er vi meget i tvivl om. Vi har lidt svært ved at vurdere om der er nok at lave/se i en hel måned, men det kan du vel svare på? 🙂 Og hvis du har nogle kontakter, så er vi meget meget interesseret! Hvis du vil skrive på min mail så er den: Josefinek2@hotmail.com

Anonym Anonym

Hej Jonas.

Tak for de gode råd, og dejligt at høre at i har gode erfaringer med Jysk rejsebureau 🙂
    Hvis vi tager til Nepal har vi som sagt planer om at blive der cirka en måned. Dog er vi i tvivl om der er nok at lave der en hel måned, hvis man ønsker andet end trekking?
    Hvilke lande har du ellers rejst i, og har du nogle du kan anbefale? 🙂

Hilsen Josefine

Anonym Anonym

Hej Josefine

Vi var der en måned (Nepal), og jeg synes det var passende. Ud over at trekke brugte vi nogle dage i Katmandu, Pokhara (ved ikke om det er stavet rigtigt) og Chitwan. Chitwan vil jeg gerne anbefale. Det er et stort naturreservat som ligger i det sydlige lavland. Her var vi på Jeepsafari og så en del sorte næsehorn. Bestemt en stor oplevelse. Det kan godt være at en måned lyder som lang tid, men min erfaring er at tiden flyver når man er afsted og det er rart ikke at have et for stramt program så der er mulighed for at være impulsiv.

Ud over Nepal har jeg været i Thailand et par gange af en måneds varighed. Thailand er et rigtig dejligt land som er utrolig let at rejse i. Sidst jeg var afsted var vi bl.a på Koh Chang, som var utrolig flot og meget stille og rolig. Der er dog ikke så mange strande, hvis det man leder efter. Et sted Der kan anbefales er Khao Sok nationalpark(tilbage på fastlandet). Der er super flot og her kan man nemt bruge nogle dage.

Har også været i Indien hvor vi rejste fra nord til syd(næsten). Det er et kæmpe land og vi havde kun sat 4 uger af til det, så jeg har lidt en fornemmelse af at vi stressede lidt for meget igennem det.
    Vil gerne anbefale det, men man skal nok være bedre til at begrænse sig end vi var 🙂
    Vh Jonas

Anonym Jonas Theodor

Hej Josefine.
    Jeg har også rejst i asien og Nepal vil jeg meget stærkt anbefale. Vi tog på et 10 dages trek i bjergene, som var en kæmpe oplevelse. Nepaleserne er et utrolig venligt og hjælpsomt folkefærd, som er en oplevelse i sig selv.
    Vi bestilte også igennem Jydsk Rejsebureau. Det er naturligvis lidt dyrere, men det giver også en vis tryghed i forhold til kvalitet. Vi var meget tilfredse med dem.
    Et godt råd hvis i skal ud og trekke: Der er ingen grund til at købe sig fattig i udstyr hjemmefra. Katmandu er fyldt med butikker der sælger vandreudstyr, og det er meget billigere end herhjemme.

Anonym ulle

Jeg vil holde claus ret i at det er noget dyrer at booke via jysk.
    book selv over nettet,det gør jysk også og spar mange tusinde af kr.
    I asian book hos airasia.com
    hjemme fra travelmarked.dk (hovedbill.)fra kbh. el hamborg (hamborg kan man tage tog med dsb for 500 kr. t/r i alle hverdage.50 kr. ekstra fra fre-søn pr. afg.
    Orange bill.
    god tur.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account