This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Thomas77

Hej til jer alle.

Vi er et par som ønsker at rejse en mde i Asien. Vi ved ikke hvad for et land det skal være. Vi kender ikke så meget til dette område og spørger jer alle om i kan anbefale et land eller område.

på forhånd tak

Thomas

Anonym Anonym

Hvis I kun skal være der er en enkelt måned skal I vælge Malaysia! Det er ikke nær så turistet som Thailand og det er lidt mere eksotisk! Der er en rigtig jungle… Ikke ligesom i Thailand, hvor det bare er en forvokset skov! Øerne er fantastiske… Og KL er helt kanon!
    På en måned kan man nå at opleve det hele, hvilket er svært i Thailand!

Anonym Anonym

Kender du noget til perhentian og tioman – i marts.
    Nogen siger der er lukket andre at der lige er åbnet igen.

Anonym Anonym

Hej vil give ret i at Malaysia er et fedt land at rejse i. Men Thailand er nu heller ikke så dårligt, selvom der er flere turister. Thailand er i hvertfald et godt begynder land at rejse i hvis det er første gang man rejser i Asien.
    Vietnam er også fedt, her kan i også nå at se meget på en måned.
    Mulighederne er mange, måske skal i gøre op med jer selv, fx hvor meget tid i vil bruge på transport, om i er til strand/vand, trekking, osv.
    Hvis i er til det hele, kan i evt bruge tid i nord Thailand med trekking osv, og resten af ferien på nogle af øerne i syd.
    God tur

Anonym Anonym

Jeg var på perhentian i maj/juni – og det er virkelig lækkert. Helt på højde med nogle af de bedste strande i Thailand! I marts burde det være helt perfekt der – regntiden starter vidst omkring juni måned…
    Jeg var i Malaysia i 3 uger – og jeg tog derfra med et indtryk af, at jeg fik set rigtig meget af landet… Hvorimod man skal bruge lang tid på at se og opleve Thailand! Der skal man nok bruge mindst 1,5 uge nordpå, 1 uge i Bangkok og det er et must at opleve både sydens øst- og vestkyst! Og det kan altså ikke gøres på 1 måned! I hvert fald ikke hvis man vil have tid til at nyde det hele!

Jeg er også enig i at Vietnam er et dejligt land, men det kan slet ikke måle sig med Malaysia som er mere alsidigt! Sæt 3 dage af til KL, 3 dage til bjergene, 4 dage til Taman Negara (junglen), en uges tid til Perhentian og så overvej om i også vil se den Malaysiske del af Borneo…

Anonym sss_2410

Malaysia er bare ikke så fedt i januar med regntiden, mener at hele østkysten er lukket, det er i hvert fald hvad jeg har fået at vide. Og kæresten har vist også set Malaysia 😉

Stine

Anonym Alber

hey

det kommer meget an på hvornår i rejser. i malaysia er østkysten (incl perhentian) lukket fra oktober til april ca. det svinger en lille smule men ikke meget afhængit af monsoonen. i denne periode vil det heller ikke være godt at rejse på østlige øer i sydthailand, tag derfor over til vestkysten med koh phi phi og railee beach osv der også er super fedt. pointen er altså at selvom der kun er et par hudrede kilometer mellem øst og vest thailand(og malysia) er det altså monsoon på den ene side mens der er højsæson på den anden og omvendt. har arbejdet på the perhentians og hvis i rejser inden for april – (start)oktober så er det der i skal hen.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account