This topic is empty.

• Forfatter
     comeawaywithme

Asien er super dejligt og meget billigt. Absolut nemt at rejse rundt i. Dejlige strande, flot natur, kultur, masser af muligheder. Ganske godt at starte ud med som nybegynder.

Guatemala er dog også et af mine yndlingslande og har bla boet der i 6 måneder. Der er også fantastisk smukt, flot natur, spændende kultur, masser at se, ok strande men selvfølgelig ikke som i Thailand. Det kan man så få i Mexico. Det er lidt dyrere at rejse rundt end i Asien, men selvfølgelig meget billigt i forhold til DK. Det er en fordel at kunne lidt basic spansk, men man kan klare sig uden. Resten af Suydamerika kender jeg ikke meget til.

Hvis jeg var jeg ville jeg nok vælge efter hvad I kunne tænke jer at se og opleve på jeres rejse. Vil I ligge på stranen, dykke, bestige bjerge og vulkaner, osv osv….

Ingen grund til at booke busser hjemmefra. Ved ikke om man kan, men i alt falm merget nemmere når I er der, så er I heller ikke bundet af noget og kan ænre planer, hvis I hører om spændende steder mens I er afsted. Alti godt at have en flexibel plan.

Go tur.

Anonym NinaHøi

Jeg kan godt anbefale Asien 🙂 Har ikke selv været i Sydamerika, den er på plakaten. Men Asien er i hvert fald nem at rejse i, der er masser at opleve og jeg ku blive ved. Jeg var “kun” i Thailand, da jeg arbejdede som frivillig, men hvis I har tre måneder sku jeg mene I godt kan nå meget mere, fx, Thailand, Laos, Cambodia, Vietnam.
    Der er sikkert også nogle der vil anbefale Sydamerika, I får noken kanon tur uanset hvad, men Asien er i hvert fald go hvis man er novicer som jer.
    Hilsen Nina

Anonym apa

Jeg var i Januar selv i Sydamerika for forste gang, jeg havde 4 uger som skulle “fyldes ud” pga. nogle aendringer i mine rejseplaner.

Jeg fandt info om de fleste lande i sydamerika, og besluttede mig for at tage til Ecuador, hvilket jeg paa ingen maade har fortrudt. Ecuador har alt fra Jungle, bjerge, vulkaner, laekre badestrande osv… Og det er billigt og let land at rejse i.
    Jeg kunne intet spansk da jeg ankom men brugte den forste uge paa et spansk kursus i Quito, det var virkelig godt.
    Ligeledes besogte jeg Galapagos! Jeg ikke kan beskrive kraftigt nok hvor fantastisk Galapagos er! Det er dyrt i forhold til resten af sydamerika, men man finder intet magen til noget andet sted i verden!

Jeg kan ligeledes anbefale New Zealand (bedst i deres sommerhalv aar), jeg har selv vaeret der 2 gange og elsker det land, folk er super venlige og der er saa vandvittigt meget at lave og se der.. Og der er den mest fantastiske natur!

Hvis i leder efter lidt billigere rejsemaal er Sydost asien (Thailand, Laos, Vietnam osv…) et godt sted.

God tur, skriv hvis der er mere jeg maaske kan hjaelpe med =)

Anonym BackpackerNovices

Mange tak for jeres svar!

Jeg er selv mere tændt på Sydamerika end Asien, ved egentlig ikke hvorfor. Jeg har også tidligere hørt godt om Ecuador og Guatamala, dem kunne jeg godt tænke mig at besøge. Lidt et (dumt) spørgsmål mere, hvor meget skal man planlægge hjemmefra, altså skal man helst sørge for at købe transport rundt omkring i landene herfra, eller kan det overhoved lade sig gøre, eller skal man bare tage det som det kommer?

Anonym BackpackerNovices

Mange tak for jeres svar!

Jeg er selv mere tændt på Sydamerika end Asien, ved egentlig ikke hvorfor. Jeg har også tidligere hørt godt om Ecuador og Guatamala, dem kunne jeg godt tænke mig at besøge. Lidt et (dumt) spørgsmål mere, hvor meget skal man planlægge hjemmefra, altså skal man helst sørge for at købe transport rundt omkring i landene herfra, eller kan det overhoved lade sig gøre, eller skal man bare tage det som det kommer?

Anonym BackpackerNovices

Min kæreste og jeg taler om at rejse ud i den store verden fra start December og 3 måneder frem. Vi har talt om både Asien og Sydamerika, men hvad kan anbefales? Vi er begge “novices” i Backpackers verdenen men glæder os meget! Nogle med et godt råd? Mange tak og mange hilsener fra os 🙂

Anonym apa

Hej igen.

Jeg kan kun bakke op om hvad comeawaywithme siger, lad være med at booke for meget hjemmefra. Flexibilitet er altid rart, specielt i den 3. verdens lande 🙂
    Desuden kan man ikke arrangere bus i Ecuador (TROR det samme gælder resten af sydamerika), da tingene der fungerer lidt anderledes end derhjemme, men dukker op på stationen og finder sin bus ved at lytte til hvad manden i døren råber ud af bussen, men det fungerer super godt 🙂

Når jeg rejser, så har jeg altid mine internationale flybilletter booket på forhånd, dog med flexible billetter så det kan lade sig gøre at ændre datoen hvis nødvendigt.

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

Asien og sydamerika kan på ingen måde sammenlignes. Asien er noget for sig selv, mens der er et lidt mere europæisk snit over sydamerika.

Hvis likviderne er knappe, så vil asien nok være at anbefale og der er masser at se og rigeligt til mere end 3 måneder.

Sydamerika er lidt dyrere end asien, men I vil også kunne finde meget billige lande (Bolivia er lige så billigt som Vietnam).

De bedste steder i Sydamerika er efter min mening Bolivia og Argentina. Specielt Bolivia synes jeg er et fedt land og Argentina er en “close runner up”.

Ecuador byder også på gode oplevelser, hvor appelsinen i turbanen helt klart er Galapagos.

Rigtig god tur 🙂

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account