This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rikke/Dennis

Hej alle:-)

Vi er et par som i nov og ca 2,5 mdr frem, gerne vil rejse rundt i Asien.
    Vi tænker selv lige pt Thailand, Fillipinerne, Vietnam, men ingen af os har prøvet at rejse rundt i så lang tid og er i tvivl om hvor meget vi kan nå? og hvor skal vi tage hen?
    Vi vil under ingen omstændigheder stresse for at komme rundt overalt, men vil jo gerne opleve en masse:-)

tak for hjælpen:-)

Anonym dj

Det med, hvor meget man kan nå på x-antal dage, måneder, er vidt forskelligt fra individ til individ. Det ved i bedst selv. Nogle personer kan lige at lave noget hver dag, og andre brænder dage af på af slappe af, sove længe, shoppe og sidde på cafeer.
    Når jeg rejser, skal der helst ske noget næsten hver dag. Jeg vil opleve – og derfor holder jeg som regel en “fridag” 1 dag om ugen til tøjvask, slappe af, planlægge, bestille til de næste par uger af ferien.
    Men nu når i ved i har 2,5 måneder, så ville jeg med mit tempo vælge feks 3 lande og dermed bruge 3,5 uger per land – herefter ville jeg lede efter serværdigheder af alle typer, lægge en rute, check flypriser, togpriser, så det bliver billigst muligt at komme fra sted til sted.
    Feks de tre lande du selv foreslår i den del af verden, ville nok også være mine 3, når man ser på at i har 2,5 måneder.
    Og igen, det med om der er tid nok – det kommer igen an på hvad man vil – skal det være 1 dags ture eller 5 dage treks osv.
    Men prøv feks det jeg skrev, men at planlæg, udvælg, ruten, priser osv – og justér det ind, sådan at man til sidst har en grundplan, der kan vige lidt, hvis det ikke heeelt holder. På den måde er jeg overbevist om man får mest ud af ferien.
    Blot mine 5 cents.

Anonym Anonym

Jeg er meget enig i ovenstående svar. Jeg rejste rundt i asien og brugte 1 måned i Vietnam, 7 uger i Thailand og 1 uge i Cambodia. Jeg havde plantlagt noget af turen hjemmefra og resten fandt jeg ud hen ad vejen.
    Rigtig god tur.

Anonym Mads Andersen

Kommer selv lige fra Filippinerne og brugte ca 2 mdr. og fik stadig ikke set det hele.

Men det lyder fint til feks thailand laos vietnam og cambodia. det er alle lande som ligger tæt og er vant til at håndtere turister og de har et ok bus system der køre dagligt og er billigt.

på filipinnerne bruger man meget tid på transport, da infrastrukturen er ret dårlig. men det er helt sikkert mit farorit land.
    Og hvis jeg var jer ville jeg nok enten tage til Thailand laos Vietnam og cambodia, eller bruge alle dagende på Filippinerne og der er rigeligt at se ..

I kan se lidt billeder på http://www.thildeogmads.dk fra da jeg var på filippinerne..

Rigtig god tur..

Mette/Peter

Hej Rikke og Dennis,

Vi rejste rundt i Asien i sommers. Vi vil absolut anbefale Laos. Vi rejste fra Bangkok til Chiang Rai, herefter Huay Xai – bådtur på Mekong floden i 2 dage ind til Luang Prabang. Bådturen er ikke videre komfortabel, men det er en ret fin måde at få set landskabet osv. på. Luang Prabang er en dejlig by med dejlige mennesker- rigtig hyggelig. Vi tog bussen herfra ned til Vientiane, her lejede vi en bil og kørte selv turen ned igennem Laos til Pakse i syd. Det var en fantastisk tur og en skøn måde at rejse på, da man selv kan bestemme og gøre tingene i eget tempo og komme steder hen, hvor der ikke er så mange andre der har været. Vi var MEGET glade for at det var en 4×4, da der ikke lige er asfalt overalt i Laos 😉 Hvis ikke man er så vildt med turist ting, er det en optimal måde at rejse på. – og afslappende. Vi brugte i alt 15 dage i Laos og det passede meget fint, selvom man selvfølgelig altid kan bruge mere tid 🙂 Vi havde ikke planlagt så meget på forhånd, blot nogle enkelte ting vi ville nå i Laos: Luang Prabang, Tham Kong Lo (7km grotte man kan sejle igennem), Wat Phu Campasak (flotte gamle templer og udsigt). Overnatning fandt vi som vi kom frem, enkelte steder havde vi bestilt på nettet på forhånd.

Vi tog herefter til Cambodia, hvor Angor Wat og Killing Fields bestemt er et besøg værd, men 5 dage var rigeligt for os. Herefter blev det til afslapning på Koh Samui i Thailand som også kan anbefales hvis man vil ligge ved strand, dykke og bade.

Skriv endelig hvis I vil vide mere om Laos,

Rigtig god ferie!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account