This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym nattergalen

Hejsa i kloge garve mennesker..

Min mand og jeg skal til Asien i ca 4 uger her til juli måned 🙂 Det er lige om et øjeblik.. 🙂
    Men vi er meget i tvivl om vores stort et budget vi skal have med i de respektive lande efter fly og hotel er betalt.. ! Skal siges vi gerne vil på forskellige ture, prøve en masse vandaktiviteter og spise godt men ikke dyrt.. Gerne gademad og hvad der ellers er.. Og så skal der selvfølgelig også være plads til lidt shopping..
    Vores rejseplan lyder som følger:

Indien/New Delhi i 4 dage
    Malaysia/Kuala Lumpur i 2 dage
    Malysia/Langkawi i 6 dage
    Thailand/Bangkok i 3 dage
    Thailand/Chiang Mai i 5 dage
    Så har vi 3 dage som vi har tænkt os at bruge enten i Chiang Mai el tilbage i Bangkok, alt efter hvor vi har lyst til at opleve mere.
    Tilbage til indien/New Delhi i 2 dage.

Vi skal bare ned og lige så en smagsprøve i Asien.. Men håber I kan være behjælpelige med budget.. og står i inde med et must see el opleve så må i gerne skrive det 🙂
    Og lige til sidst.. Nogen der ved om man kan Bungy Jumpe nogle af de steder vi skal hen? Har en mand der gerne vil prøve det 🙂

Anonym LisbethFriis

Generelt er det lidt svært, at lave budget for mennesker, man ikke kender. Men prøv at tjekke Big Mac Index’et:

2010 Big Mac Index

Det giver trods alt et praj om leveomkostninger i forskellige lande, selvom det langt fra er fyldestgørende.

Anonym MissAdventure

Indien/New Delhi i 4 dage
    Sf de steder, I har nævner har jeg været flg. (sidste sommer):
    Malaysia/Kuala Lumpur
    Thailand/Bangkok
    Thailand/Chiang Mai

Det er umuligt at sige noget om et budget… da det især afhænger af udflugter og transport….

Men I alle tre byer var der gadekøkkener med super lækker mad til meget små penge… fx. 2 dåsesodavand, 2 risretter, 2 skåle frugt og 2 frugtshakes kostede os ca. 30 kr. i Bangkok i et gadekøkken—-
    Vi brugte for det meste 25-50 kr. pr måltid for 2 personer…hvis I vil på rigtig restaurant er det dyrere.
    Udflugter og transport var ret forskelligt….så det er det, der gør det svært at lave et budget…
    Men I Chiang Mai kan jeg anbefale Julie Guesthouse and Travel Agency… tjek deres hjemmeside… de kan arrangere ALT i udflugter, treks, bungy jump, canopy osv…. og til virkeligt lave priser… tjek deres hjemmeside… man kan få sendt alle deres priser på mail…og vi fik altid svar inden for et par timer… stedet ejes af en tysker (Sid) – og alle var super søde og imødekommende… vi havde nogle fantastiske dage i Chiang Mai spækket med oplevelser…
    I Kuala Lumpur er der de traditionelle ting… KL Tower, Chinatown, Tvillingetårnene osv…. men derudover lejede vi en taxa til at køre os ud til Putrajaya (fremtidsbyen) – og det var en super tur…. hvor der ikke var ret mange turister… kan virkelig anbefales….
    I Bangkok kan en bådtur på floden, hvor I ser den fattige del anbefales (I kan få en båd kun til jer i ca. 2 timer for ikke ret mange penge…tror vi gav ca. 60 kr. pr person)

MVH MissAdventure

Anonym Anonym

jeg har kun været i indien, hvor jeg var 4 måneder. det undrer mig at i har valgt 4 dage i delhi, et sted de fleste hader første gang de er der, når der er så mange vidunderlige steder i indien! jeg brugte 150 kr pr dag, og det var en formue! vi snakker shopping, masser togrejser,værelse med bad, kamelsafari og the works. min ven brugte ca 20 pr dag, så det kan gøres virkelig, virkelig billigt!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account