This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Heidemann

Hej,

Jeg overvejer at tage til Indien til august, men kan læse mig frem til at vejret er meget vådt og varm – men hvor slemt er det?

Jeg overvejer at bruge 10 dage i og omkring Delhi, og 10 dage i og omkring Kerala.

Er det muligt at bruge strandene i Kerala i august, eller er de lukket pga. af vejret?

Hvor meget regner det i henholdsvis Syd og Nord i August?

Hvordan på dagen regner det typisk, og hvor længe?

Vil hele ferien regne væk i august, eller hvor meget regner det?

Jeg håber nogen har nogle gode erfaringer I vil dele.

På forhånd tak.

Mvh.

Anonym tln

Hej

Du kan tage et kik på vores klima sektion
    https://www.backpackerplanet.dk/guide/climate/index.asp?page=174

De bedstre rejsehilsner

Torben

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej.
    Nord indien er helt kanon fra maj til november, Hvor du kan besöge Dhamasla, manali,leh ladak, og mange flere byr i nord indien.
    Syd indien er godt fra november.kerala er et super flot sted, men nok ikke det rigtig tidspunket på året, men det er jo op til dig, husk vejert kan vaere slem. God rejse.lars

Anonym Mads Ekdahl

Hej

Jeg har rejst i Indien i juli og august. Vi startede i Delhi og rejste videre rundt i Rajhasthan. Derfra tog vi videre sydpå med tog og endte i Kerala.

Det nordlige Indien omkring Delhi er ekstremt varmt på dette tidspunkt. Vi var til gengæld heldige og oplevede ikke rigtigt noget regn deroppe.

I Kerala og deromkring var de strande vi var forbi lukkede desværre pga ekstreme strømme langs strandene på denne årstid.

Men alt i alt havde vi en kanon rejse rundt i Indien i disse måneder. Vi var meget lidt ramt af regntiden, og det kan sagtens lade sig gøre. Derudover er der langt langt færre turister der rejser rundt i de her måneder, så det er også en fordel. Vi mærkede mest til det i Goa hvor vi tilbragte en fem dage. Der regnede det nogen timer hver dag. Ellers har vi ikke rigtigt mærket noget til regnen. Men det kan selvfølgelig svinge fra år til år. Det østlige Indien havde stærke oversvømmelser mens det vestlige hvor vi rejste næsten ikke havde noget regn.

Men tag afsted, Indien er et vildt land der skal opleves, og det kan sagtens gøres i august. Regntiden giver nogen andre oplevelser end ellers, og antallet er turister er, som sagt, langt langt mindre 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account