This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Ina

Jeg er en pige på 18 år og forhåbentlig student i sommeren 2005. Der er god tid til, men er fast besluttet på at tage til sydamerika i ca. 9måneder efter jeg er blevet student. Som det ser ud nu vil jeg gerne have så mange oplysninger som muligt om organisationer man kan rejse med, (er det overhovedet en god idé?) hvordan man kan finde frivilligt arbejde dernede, kost og logi; i det hele taget ale praktisk. Jeg kender ikke en sjæl dernede.
    Alle der har noget relavant og fornuftigt der kan være til hjælp, er meget velkomne til at maile til mig.

Anonym Irene

Kære Ina

Lidt om de forskellige typer organisationer der formidler frivilligt arbejde: Nogle organisationer arrangere alt for dig, køber din flybillet, din rejseforsikring, giver dig måske et kort introduktionskursus, inden du skal afsted, du rejser i en gruppe og har folk med dig hele vejen til at hjælpe dig. Det gør fx intersprog. Det er en fordel, hvis bare gerne vil afsted uden selv at skulle planlægge alt for meget, eller hvis du gerne vil have den tryghed det er at rejse i en gruppe hele tiden. Til gengæl der det ofte temmelig dyrt at komme afsted på denne måde.

En anden mulighed er at organisere alting helt selv. Der findes jo mange gode råd om at rejse, både på denne hjemmeside og fx ved at brug Jysk rejsebureau. Du kan finde forskellige steder, du kan arbejde som frivillig på nettet og endelig kan du også bare pakke rygsækken, tage afsted og selv lede efter steder at arbejde. På de store backpacker steder fx Katmandu i Nepal eller Antigua i guatemala hænger der opslag på hoteler om frivilligt arbejde. Det er lidt af et sats og kræver lidt mod og især god tålmodighed -det er ikke altid det første sted man finder er et hit.