This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Ina

Jeg er en pige på 18 år og forhåbentlig student i sommeren 2005. Der er god tid til, men er fast besluttet på at tage til sydamerika i ca. 9måneder efter jeg er blevet student. Som det ser ud nu vil jeg gerne have så mange oplysninger som muligt om organisationer man kan rejse med, (er det overhovedet en god idé?) hvordan man kan finde frivilligt arbejde dernede, kost og logi; i det hele taget ale praktisk. Jeg kender ikke en sjæl dernede.
    Alle der har noget relavant og fornuftigt der kan være til hjælp, er meget velkomne til at maile til mig.

Anonym Irene

Kære Ina

Lidt om de forskellige typer organisationer der formidler frivilligt arbejde: Nogle organisationer arrangere alt for dig, køber din flybillet, din rejseforsikring, giver dig måske et kort introduktionskursus, inden du skal afsted, du rejser i en gruppe og har folk med dig hele vejen til at hjælpe dig. Det gør fx intersprog. Det er en fordel, hvis bare gerne vil afsted uden selv at skulle planlægge alt for meget, eller hvis du gerne vil have den tryghed det er at rejse i en gruppe hele tiden. Til gengæl der det ofte temmelig dyrt at komme afsted på denne måde.

En anden mulighed er at organisere alting helt selv. Der findes jo mange gode råd om at rejse, både på denne hjemmeside og fx ved at brug Jysk rejsebureau. Du kan finde forskellige steder, du kan arbejde som frivillig på nettet og endelig kan du også bare pakke rygsækken, tage afsted og selv lede efter steder at arbejde. På de store backpacker steder fx Katmandu i Nepal eller Antigua i guatemala hænger der opslag på hoteler om frivilligt arbejde. Det er lidt af et sats og kræver lidt mod og især god tålmodighed -det er ikke altid det første sted man finder er et hit.

En middelvej er selv at organisere dit ophold i udlandet med en organisation i ryggen. På Rønde Højskole har vi fx en række kontakter til, hvor man kan komme ud og arbejde som frivillig. Du bruger så højskoleopholdet til at få styr på alt det praktiske og forbereder dig samtidig mentalt til at komme afsted. man rejser to og to sammen bestiller selv flybilletter… men støttet af lærere og med hjælp og råd til at komme afsted. Du finder også en rejsemakker på højskolen -det har den fordel, at det er en du kender godt. Kort fortalt får du på højskolen den viden og kunnen, der gør at du kan rejse selv. læs mere på http://www.rhe.dk/hs . pøj pøj med dine planer

Irene

Anonym Sofie

Jeg skal afsted med Mellemfolkeligt Samvirke om en måned. De har forskelige ophold du kan melde dig til, og mange forskellige destinationer. Jeg har f.eks. valgt at tage til Guatemala og tage en måneds sprogskole. De har så arrangeret flyrejsen, forsikringen, sprogskolen og indkvarteringen den første måned. Derefter er jeg helt fri og kan gøre hvad jeg vil. Bl.a. frivilligt arbejde som sprogskolen kan hjælpe mig med at finde. De har også workcamps i Mellemamerika og alt muligt andet. Tjek deres side http://www.mstravel.dk

Anonym Sofie

Jeg skal afsted med Mellemfolkeligt Samvirke om en måned. De har forskelige ophold du kan melde dig til, og mange forskellige destinationer. Jeg har f.eks. valgt at tage til Guatemala og tage en måneds sprogskole. De har så arrangeret flyrejsen, forsikringen, sprogskolen og indkvarteringen den første måned. Derefter er jeg helt fri og kan gøre hvad jeg vil. Bl.a. frivilligt arbejde som sprogskolen kan hjælpe mig med at finde. De har også workcamps i Mellemamerika og alt muligt andet. Tjek deres side http://www.mstravel.dk

Anonym Jess

Hej,
    Jeg er en 30 årig dansk fyr bosiddende i Buenos Aires på tredje år med min argentinske kæreste.
    Jeg har set opslaget ang. frivilligt arbejde på backpackerplanet.dk og vil i den forbindelse fortælle, at jeg for noget tid siden fik kontakt til en velgørenheds organisation i Argentina, som gør et fantastisk stykke arbejde med liv og sjæl. De arrangerer ophold hos en argentinsk familie samtidig med at man hjælper 3-4 gange om ugen, plus forberedelse.
    Siden krisen kom i julen 2001, har der været et stort behov for hjælp i form af frivillige.
    Hvis det stadig har interesse er du meget velkommen til at kontakte mig.
    Du er meget velkommen til at maile mig på : jess@argentinatur.dk

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account