Umuligt at svare på andres forbrug. Australien er dog et forholdsvis dyrt land. Det kommer an på, hvordan du rejser. Generelt vil jeg sige mellem 15.000 – 30.000 kr afhængig af, om du camperer (som er meget populært i Australien), eller bor på hostels. Om du køber/lejer bil eller kører med Greyhound busserne. Om du selv laver mad, eller spiser meget ude. Om du bliver længe samme sted, eller om du har mange rejsedage. Om du skal på mange oplevelsesture, eller om du prioriterer mange fra. Om du drikker meget alkohol eller ej. Hvis du rejser sammen med andre, bliver det også billigere pr. person.
Som personen i forrige indlæg vil jeg også slå et slag for Working Holiday Visaet. Det er en fantastisk måde at rejse rundt på og møde en fantastisk masse mennesker. Jeg gjorde det selv sidste år på egen hånd, og vil sige at man sagtens kan arrangere det hele selv, og på den måde spare penge i forhold til at købe en af Alotts pakker.
Hvis du ikke er vant til at rejse, så vil Alott måske ikke være en dum ide, for de er vant til personer i de situation, og tilbyder faktisk et ret godt produkt. For mit vedkommende gjorde jeg detbare selv udelukkende for at spare penge.
Tag og anskaf dig en ny version af Lonely Planet Australia. Den kan gøre dg meget klogere på de informationer, som du savner.
Håber du kan bruge det til noget.