This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rikkeroesdahl

Jeg vil gerne afsted på rejse i 2-3 måneder i feb-april til næste år 2010. Jeg har overvejet stederne Cambodia, Laos, Thailand, Vietnam, men ville gerne have nogen råd/tips/erfaringer fra andre og deres rejser.
    Mine mål er at leve billigt, og få en masse fede oplevelser såsom at se en flot natur, spændende bjergture, sejlture, motorcykelkørsel o.lign. Og så vil jeg gerne kunne købe en masse billigt tøj, sko og accessories af afslappet stil, så IKKE gucci og alt det dér. 🙂

Jeg har læst at nogen skriver om Hostels, men hvad er det i forhold til hoteller? Jeg kender ikke rigtig nogen som har backpacket før, så må høre mig lidt ad hvordan det foregår og sådan, jeg kunne forestille mig at rejse lidt rundt fra by til by med en uges tid eller to imellem, men kan man altid godt bare booke sig ind på et overnatningssted den samme aften man vil komme og sove f.eks ?

Skriv endelig hvis i har noget jeg burde vide. 🙂
    Læs evt. min profilbeskrivelse.

Hilsen Rikke (:

Anonym mbeltoft

Hej Rikke

Det er super nemt at rejse rundt i de lande du tænker på og man kan uden problemer finde steder at overnatte fra dag til dag uden at have planlagt noget hjemmefra.
    Hostel er den engelske betegnelse for vandrehjem. så det betyder at hostels er noget billigere end almindelige hoteller men at de så ikke har den store luksus at byde på.
    PRøv evt at læse nogle af de spørgsmål andre har lagt her i forummet. der er massere af svar på en masse ting.
    Du kan også kigge på http://www.travbuddy.com der er en webside hvor en masse backpackere hjælper hinanden med spørgsmål og svar og så har de også en masse blogs af folk der rejser rundt. Det kan være du kan finde noget brugbart der

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

Du skal bare købe en billet, pakke en rygsæk med lidt tøj og et par guidebøger, få nogle vaccinationer og huske penge og pas og så ellers komme afsted. Det er nemt at rejse som backpacker de fleste steder i verden og specielt i sydøstasien hvor der også er rigtig billigt.

Rejseformen er enormt fleksibel og når du har prøvet at rejse på denne måde er jeg næsten tilbøjelig til at sige at du ikke kan gå tilbage til de på forhånd arrangerede ture.

Det nordlige vietnam er et rigtig godt sted at udforske på MC og hvis du tager til Laos skal du overveje Muang Ngoi og “Gibbon Experience”. Cambodia og Thailand er også fede lande at rejse i. Prøv f.eks. livet som mahoud ikke ret langt fra Chiang Mai og templerne i Siem Reap er selvfølgelig et must.

Rigtig god tur

Se at

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account