This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Alexander

Hej Backpacker Planet 🙂

Min kæreste og jeg vil gerne en tur til Bali til sommer. Vi påtænker at være på øen i tre uger. Vi er dog i tvivl om hvordan det er at være på Bali, kontra det man kan læse i bøger og andet materiale.
    For når jeg læser om Bali generelt, synes jeg at det lyder enormt spændende. Men når jeg læser forskellige steder på nettet, er der folk der siger at det er alt for turistet, og at Bali ikke er hvad det har været engang, og lignende. Jeg er klar over at det afhænger af hvornår og hvor man er på øen. Man er der nogle der vil knytte en kommentar til ovenstående. Og fortælle mig hvordan du/I har oplevet Bali.

Mvh

Anonym Tine

Jeg synes, at Bali kan være rimelig turistet, specielt i nærheden af Kuta. Den by ville jeg holde mig fra hvis jeg var jer! Den er forfærdelig! Jeg synes dog, at øen blev mindre turistet jo mere nord på og øst på man kom…Men nu er det også 6 år siden, at jeg var der, så det kan jo have ændret sig. Min veninde var dog på Bali og var vild med øen, så måske det også kommer an på ens forventninger.

Hvis I så tager til Bali og ikke bryder jer om øen, så ligger Lombok, Gili og Java jo ikke langt derfra 🙂

Jeg håber, at det kunne bruges
    Tine

A World of Backpacking

Anonym Anne Marie

Hej Alexander

Jeg var i Indonesien sidste år sammen med min kæreste og to venner. Det var en rundrejse, så vi var kun på selve Bali i 3 dage. Her besøgte vi Ubud. 3 dage her var passende til mig. Du kan læse om vores oplevelser her:
    http://www.annemarieograsmus.blogspot.dk/2014/07/ubud-bali.html

Vi var også på Gili Air, men det var alt for turistet til mig. Jeg havde nok håbet at finde Gili, som det var for 15-20 år siden.
    Det har vi skrevet noget om her:
    http://www.annemarieograsmus.blogspot.dk/2014/07/gili-erne.html

Til sidst besøgte vi den lille ø Nusa Lembongan, som ligger lige ved siden af Bali. Det blev mit paradis. Så hvis I bliver trætte af Bali, så kunne det være et alternativ. Man kan få overnatning i alle prisklasser på øen.
    http://www.annemarieograsmus.blogspot.dk/2014/08/nusa-lembongan.html

Indonesien er et fantastisk land at rejse i, og med over 17.000 øer er det blot om at finde sit eget paradis og rejse videre, når man er “landet det forkerte sted” så husk på ikke at booke for meget hjemmefra. Der er så mange muligheder, når I kommer derud.

Venlig hilsen
    Anne Marie
    http://www.annemarieograsmus.blogspot.dk
    Facebook: Two Danes On Tour
    Instagram: @twodanesontour

Anonym Stine

Hej

Jeg vil ligesom Tine sige, at i skal holde jer langt væk fra Kuta. Turistet, uden charme og jeg vil vove at sige, at det er blevet alt for påvirket (og tilpasset) alle de australske turister.
    (Det skal lige påpeges, at jeg intet har mod det australske folk! Jeg synes dog det er trist, når der er betydeligt flere australske barbecue restaurenter fremfor lokal mad osv.)

Ubud var okay, men der vil jeg også mene et par dage er nok.
    Gili oplevede jeg som en fin ø-gruppe, layback backpacker stemning, dog meget crowded.
    Lækre strande sammenlignet med f.eks. Kuta/Sanur området, som efter min mening, ikke var noget specielt.

Jeg har hørt meget positivt om andre steder på Bali, fra andre backpackere, og Indonesien generelt er et spændende land at rejse rundt i.

Personligt er lige præcis Bali ikke et sted jeg vil vende tilbage til, men jeg tror at hvis man holder sig lidt væk fra de alt for turistede områder, så er der meget at udforske.

I sidste ende er det utrolig individuelt og jeg synes da bestemt at du og din kæreste skal give det en chance!

Held og lykke, og god rejse 🙂

Anonym Christina

Halløjsa.

Jeg var på Bali for et par år siden, og udover Kuta, synes jeg at både Bali og Giliøerne var fantastiske. Vi havde fået at vide, fra de lokale at vi skulle tage til Gili Meno, fordi det er den mindst turistede af øerne, og det var virkelig et paradis. Stort set ingen mennesker, og en lokal skilpaddefarmer (ved ikke om det er det, det hedder?) der arrangerede turer med hans båd, hvor man kunne svømme med skildpadder. Her kunne man sidde alene i forreste strandrække og nyde friske juices og indonesiske retter. I forhold til Gili Trawangan, som var mere et mere turistet feststed, var Gili Meno vidunderlig. Helt sikkert anbefalelsesværdigt!
    Derudover hørte jeg fra flere turister og lokale, at man kan overveje at rejse videre til Lombok, her skulle også være skønt.

Med venlig hilsen
    Christina

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account