This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym christinep

Hej folkens,

Jeg planlægger en rejse, der starter i Mexico, fortsætter til Cuba, Peru, Chile og derefter slutter i New Zealand, før jeg finder min vej tilbage til København.

Jeg har nogle problemer med, hvordan man smartest muligt køber transport mellem landene. Kan I hjælpe mig med nogle råd til en sådan rundrejse?

Med venlig hilse,
    Christine

Anonym DanielJohansen

Når du skal på en større rundrejse kan de rejseselskaber der primært henvender sig til backpackere, såsom Kilroy, Jyskrejsebureau og STA Travel, nogle gange lave nogle gode priser. Som med alle andre flybilletter, får du det billigst ved at være tidligt ude:)

Alternativt søger du din afrejse på Momondo.com e.l., det er sandsynligvis billigst at flyve til Cancun, hvorfra du let kan komme videre med transport over land. Du kan også tjekke, hvor meget der er at spare på at flyve til Miami. Miami til Cancun ruten har rigtig mange afgange og du kan få billetter meget biligt.

Der er masser af store internationale flyselskaber der flyver til og fra de destinationer du nævner, og en masse mindre kontinentale. Der er kun een måde at finde den bedste pris..det er at tage dem fra en ende af og søge priserne:) Er du i tvivl om HVILKE flyselskaber der har forbinder kan du let finde det i guidebøger som Lonely Planet.
    På books.google.com kan du læse en stor del af dem, søg på den by du gerne vil flyve fra (hovedstæder og store byer er billigst) og se under punktet ‘Getting There & Away’, her er alle selskaber listet.

Du skriver ikke hvor langt ned i Chile du skal, men du kan også overveje at tage en bus derned. Peru har et par enkelte fremragende busselskaber som jeg naturligvis har glemt navnet på nu:) ikke desto mindre kan du spare penge og så får du set rigtig meget af landet og naturen der omgiver det. Desuden er Bolivia et fantastisk land som du bestemt skal have med i dine overvejelser når du alligevel besøger dets naboer..men det er en helt andet snak som jeg, og en masse andre brugere herinde meget gerne vil hjælpe dig med, hvis du skulle beslutte dig for det:)

Anonym DanielJohansen

Nu var den der.. Cruz del Sur! Det er et fremragende busselskab. Jeg glemte et par ord..

Som sagt er det billigst at bestille tidligt når det gælder rejse med fly og selvom der findes smarte flexbilletter og datoer kan ændres så er der altid knyttet et gebyr. Busserne forlader Lima (Peru) mange gange dagligt og alt du behøver at gøre er, at møde op i busterminalen en halv time før og købe en billet..min pointe er at du har meget større fleksibilitet på den måde. Turen til den Chilenske grænse tager omkring et døgn, hvis du gør det i eet hug. Jeg er stor fortaler for, at rejse over land kan du vidst godt høre..men det er selvfølgelig helt op til dig, nu har du i hvert fald et par muligheder at tænkte over:)

Anonym christinep

Kære Daniel,

Mange tak for de mange gode råd. Jeg kan love dig for, at det er til stor hjælp! Jeg vil sætte mig ned og kigge på mulighederne for indlandstransport og flybilletter til Mexico. Hvis du har andre erfaringer, vil jeg meget gerne høre dem. Det lader til, at du har haft nogle fantastiske oplevelser med den entusiasme, du lægger for dagen. Det er skønt! Men så ved du sikkert også, hvor usikker man kan være før en sådan stor rejse. Alle råd og ord er velkomne 🙂

Mvh
    Christine

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej christine.
    jeg har selv haft to store rejser til mellem og syd Amerika.. fra Danmark til mexico og hjem til DK fra rio Brasilien.
    fra mexico til syd Amerika, kan du rejse med bus igennem mellem Amerika, hvor du for en kanon oplevelse, fra panama kan du sejle eller flyve til syd Amerika og flyve fra chile til new zealand og vider hjem til dK, Hvis du kan få en billet der hedder ind mexico, chile, new Zealand, med stop i Thailand, og så hjem til DK,billetter til cuba köber du i mexico, fra peru til chile kan rejse med bus. eller köbe en billige flybillet i peru, du skal ikke köbe alt for mange billetter, da du hele tiden, aendre planer om din rejse, hasta luego, du for en kanon oplevelse,lars

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account