This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Det er så fantastisk at rejse og ikke mindst at backpacke. Personligt får jeg mere ud af at backpacke frem for at tage på en charter rejse. Det at jeg selv skal planlægge hele min rejse, lige fra opstarten om at finde ud af hvor jeg skal tage hen, finde ud af hvad jeg skal se/opleve på min rejse, hvordan jeg kommer runde i det givende land, til hvad det er for en befolkning og religion, giver mig rigtig meget. Specielt en god potion selvtilfredshed ved at jeg selv har brugt tid på at finde alle de nødvendige oplysninger, og at det hele ikke bare er blevet serveret for fødderne af mig.
    Jeg mener det er rigtig sundt at komme ud og opleve verden som backpacker. Som backpacker kommer du tættere på befolkningen, Du er herre over dig selv på den måde, at du helt selv styre hvor du skal være hvornår – den frihed er fantastisk, du får oplysninger om det enkelte land på en anden måde bla. gennem snakke med lokale men også gennem div. rejsebøger. Man lære meget om sig selv på en sådan tur.
    Ikke mindst mener jeg, det ville være godt for alle at rejse som backpacker, da man ofte kommer ud i mange “kroge” af lande og ser/oplever en verden, som er så forskellig fra den vi lever i herhjemme. Der kunne gå et lys op for mange, når man kommer ud og ser fattigdom og ødelæggelse – her finder man virkelig ud af hvor godt vi egentligt har der. En backpacker rejse give altid (forhåbentlig) stof til eftertanke – og lyst til at ser mere af verden:)
    Mit motto er:
    Livet udmåles ikke efter, hvor mange gange vi trækker vejret,
    men efter de steder og øjeblikke, der tager vejret fra os.

comeawaywithme

Det er svært at holde op med at rejse når først man er begyndt at rejse som backpacker. Den frihed man har er uvurderlig. Det bliver svært at vende sig til faste rammer igen, når først man har været afsted på en længere tur. Og når man først har prøvet at backpacke tror jeg det er svært at tage på charter ferie igen. Der er igen en større frihed ved at backpacke og man kommer mere omkring. Man har mulighed for at komme væk for masseturismen. Det er selvfølgelig også en billigere måde at rejse på og man kommer tættere på menneskerne i landet ved at rejse med offentlige transportmidler. Ja grundende til at rejse som backpacker er uendelige.

Det dækker mit behov for at se og opleve en masse. Behov for frihed. For at kunne bevæge mig rundt frit alt efter hvad jeg har lyst til og alt efter vejret. Komme ud i afkrogene af et land, hvor der ikke er mange turister. At møde en masse mennesker, både turister og lokale.

Anonym Anonym

Kære alle.
    Jeg er ved at lave et uafhængigt kommunkations studie omkring det at backpacke, og søger i denne forbindelse svar på et par hurtige spørgsmål:

Hvorfor vælger du/man at backpacke?

Hvilke behov dækker det hos dig?

På forhånd mange tak for besvarelser!!!
    Mvh Mads

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account