This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ChicoKBH

Jeg er en 32 årig fyr der påtænker at rejse til Afrika mellem midt oktober til start december – altså halvanden måned (jeg har tidligere været 2 år i Sydamerika så synes jeg vil prøve noget nyt). Jeg har ikke store krav til luksus, men går efter at opleve natur, kultur og lokalbefolkningen. Jeg har følgende lande i tankerne:

Etiopien
    Namibia
    Tanzania
    Burkina Faso
    Kenya
    Madagascar
    Uganda
    Mali
    Sydafrika

1) Jeg hører meget gerne fra folk som har positiv/negative erfaringer med ovenstående lande, og også gerne om anbefalinger til bestemte steder/områder/byer m.v.

2) Er der nogle lande i oktober-december der vejrmæssigt er specielt gode/dårlige på den tid?

3) Nogle lande der er specielt meget billigere at flyve til end andre, – hører gerne om specifikke flyselskaber der er ”billige” på afrika eller til bestemte afrikanske lande.

Jeg håber rigtig meeeeget på feedback, da jeg er rimelig lost i forhold til Afrika.. Så endelig byd ind med stort som småt – Akt er meget velkomment.

På forhånd mange tak !!!

Henrik M

Anonym Niels

Mozambique er virkleigt Afrika.. Nordpå omkring inhambane kan du snorkle med mantas og whalesharks og bo midt i ingenting…

NB

Anonym Piller

Hej Henrik,
    Jeg har været på Madagaskar og det var virkelig en rigtig god oplevelse. Jeg har dog ikke været i andre afrikanske lande, så jeg har ikke så meget at sammenligne med. Men Madagaskar byder på smuk natur, unikt dyreliv og en utrolig venlig og imødekommende befolkning. Hvis du vælger at tage til Madagaskar vil jeg gerne anbefale den nordøstlige del mellem Maroantsetra og Toamasina. Men bered dig på et område med ingen infrastruktur og ofte ingen elektricitet.
    Mvh Pia

Anonym Mariann

Hej Henrik.
    Jeg har rejst fra Sydafrika til Kenya gennem 8 lande, bla de to kongeriger Swaziland og Lesotho samt Tanzania men har ikke så meget at sige om selve Sydafrika idet turen der igennem gik meget hurtigt. Men kan også varmt anbefale Malawi og Zambia. Vi rejste i sept til dec 2007 og var meget heldige med vejret idet regntiden ikke kom til tiden. Da vi var i Mozambique ville vi gerne til Madagaskar men kunne kun flyve fra Maputo, vi fik fortalt at hvis man ville sejle var det fra Sydafrika hvilket også er noget billiger. Men når du kun skal rejse 1½ md, ville jeg ikke tage til Madagaskar idet man skal bruge min 2-3 uger, har hørt at der skulle være så meget at se og man kan bruge rigtig meget tid derover. eller også ville jeg starte der, altså får en direkte flybillet til øen.
    Hvis du er i Mozambique er Vilankulo et godt tilbud og derfra kan du komme på en endagstur til Magaruque som er en lille ø ca 1 times sejllas fra fastlandet. Her er bare skønt og du har også mulighed for at snokel.
    I Sydafrika kan jeg anbefale Port Elizabeth som har en skøn strand og ikke ligger langt fra Cape Town. Den periode du har valgt at rejse i er ikke en frodig tid, idet det er lige før regntiden og det er de ved at gøre klar til, ved bla at brænde sletter og andre grønne områder af. Men det er stadig meget smukt dernede.
    Hvis du tager til Syd-Østafrika er det billigst at flyve til Nairobi også rejse der fra enten med bus eller købe flybilletter dernede.
    Håber at det hjalp lidt og du fik en lille ide om hvad der er af muligheder samt rigtig god tur.
    Mvh Mariann

Anonym a s p

hey jeg har selv rejst i en del lande i afrika (kenya, tanzania, uganda, zambia, mocambique, botswana, lesotho, swaziland, sydafrika og namibia.) så kan kun sige ud fra mine oplevelser at du har valgt at gøre det helt rigtige med valget at ville opleve afrika. når du ikke har krav om den vilde luksus vil jeg ikke umiddelbart vælge sydafrika da der her følger flere af de uheldige ting med siden der er kommet turisme. turen fra durdan og op ad kysten til mocambique kan dog varmt anbefales flere skønne natur områder og meget andet. men min anbefaling liger helt sikker på uganda hvor jeg selv har været i et halvt år. der er de vildeste natur og dyreoplevelser og kulturen er autentisk og imødekommende om det så er på en slentre tur i hovedstaden eller en fjertliggende landsby. i den sydlige del kan man komme ud og trekke efter bjerggorillaer, hvis der er noget der ha interesse kan det virkeligt anbefales så længe den mulighed er i verden. skal dog bestilles et par md forud men så storslået en oplevelse. fantastiske dyreparker i den del af landet også og lidt mere nordligt derfra. det eneste minus er dog transport dernede. det kan være en langsommelig affære. men det er 5 år siden jeg har været der og vejene kan være lavet bedre. er bedre tidsmæssigt med egen 4 hjultrækker og chauffør men kan varmt anbefale lokal transport da det giver et stort indblik og samvær med de lokale.
    hmm men har også selv ønske om snarest at opleve madagascar så det ville nok også være en anbefaling, og kan evt kombineres med mocambique eller turen fra durban jeg nævnte.

Anonym a s p

hov må nok også hellere nævne at øst afrika altid kan give lidt besværligheder med visum forlængelser og vejpenge og lign så det er godt at have i mente at ha kontakter til uforudsete ting i ærmet. men må jo sige at trods disse ting må det siges at være mere end det hele værd hver gang..

Anonym a s p

hov prøver li sidste gange glemte helt at svare på vejret og fly.. tja selv ville jeg ønske der var nogle billigere billetter at finde til afrika internationalt som lokalt dernede så hvis der er andre der har gode råd her vil jeg også endeligt gerne høre mere..
    ang vejret i uganda er der et godt tidspunkt, regntiden skulle første begynde sidst i december eller januar. og igen i august ca så kan man jo bare krydse fingre og håbe verdens vejret ikke har forandret sig gennem klima forandringer alle steder…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account