This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DanielJohansen

Du får gratis udstedt et 30-dages transitvisum hvis du ankommer med fly. Du kan forlænge det på forhånd ved, at sende dit pas til Thailands General Konsulat i Hvide Sande til et 60-dages turistvisum – du kan også forlænge dit visum når du er i Thailand. Så vidt jeg husker koster det 30 USD.

Alternativt du rejse over grænsen nordpå til f.eks. Laos eller Cambodia, eller sydpå til Malaysia og rejse tilbage igen næste dag og på den måde få udstedt et nyt 15-dages transitvisum gratis. Kommer du til, at overskride dit visum betaler du 500 Baht per dag det er overskredet, det bliver du opkrævet i lufthavnen når du forlader landet.

Thailand bliver besøgt af mange turister hvert år og er vidst mere eller mindre så forberedt til både charterturister og backpackers som det kan være, så der er ikke mange forholdsregler at tage i min optik. I bør ikke have nogle bekymringer på den front:)

Anonym Mieschandorff

Okay. Jeg ved ikke hvor godt jeg har det med at skulle sende mit pas afsted.
    men hvad anbefaler i man gør, sender det eller rejse ud af landet for en dag, men er det ikke dyrt.

Pga. jeg spørger om der er noget man skal være forsigtig med er fordi min veninde har hørt at folk gidnapper unge piger og at det ikke er godt af tage atsted alene to unge piger, men jeg har været i thailand før og synes ikke der er noget problem. Men det er jo altid godt at forhøre sig.

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Du kan opleve skidte mennesker alle steder. Du skal selvfølgelig derfor have den almindelige agtpågivenhed som du gør andre steder.

Nu ved jeg ikke hvad det er for en historie din veninde har hørt, men ofte bliver disse historier også blæst ud af proportioner. Jeres største problem, vil jeg mene, er handlende som prøver at snyde jer. Her er risikoen jo “kun” at stå med noget man ikke ville have haft, som man har betalt en håbløs overpris for. Dette er specielt udbredt i Bangkok og mange turister har en historie at fortælle.

Jeg har selv prøvet at blive “bortført” i Bangkok og uden at historien er særlig fantastisk hører den nok til de sjældnere. Jeg gik mere eller mindre frivilligt med pba. en historie jeg fik bildt på ærmet, så egentlig bortførsel kan man ikke sige. Ikke desto mindre var det ikke særligt behageligt i situationen. Når alt kommer til alt var det dog kun et spørgsmål om at de ville franarre mig nogle penge, så jeg mener ikke at der på noget tidspunkt var risiko mod liv og lemmer.

Derfor: I Bangkok skal I nok være lidt mere forsigtige uden at I iøvrigt behøver at være paranoide.

Mht. Visum, så ved jeg ikke om de har lavet det om siden jeg var der for 5 år siden. Det kunne godt lyde lidt sådan på det Daniel skriver.

Jeg lavede dog et Visa run til Burma hvor jeg fik fornyet mit visum pr. automatik fordi jeg forlod landet. Dengang behøvede du dog ikke at overnatte i det land du rejser til. Du behøvede blot at krydse grænsen, få et stempel i passet og komme tilbage igen. Ved nogle af grænserne er det ret systematiseret hvor tour-operatører ligefrem reklamerer med at de sælger billetter til busser, både eller lign. ifm. visa-runs. Jeg troede egentlig at du fik et nyt 30 dages visum når du krydsede ind i Thailand igen. Det er åbenbart ikke tilfældet. I jeres tilfælde gør det jo så heller ikke så meget hvis I tidligst rejser ud og ind af Thailand på den 28. dag af jeres ophold.

Mht. at sende dit pas afsted, så tror jeg ikke du behøver at bekymre dig så meget. Dit pas bliver jo også sendt med posten når du får det lavet på borgerservice. Du kan jo evt. sende det rekommanderet for at være sikker på at det ikke går tabt i posten. Husk iøvrigt at melde passet savnet til politiet hvis du taber det, således at ingen kan misbruge det til forfalskninger.

Anonym Mieschandorff

Hvis man er i Thailand i 43 dage, skal man så have visum? og hvordan foregår det?

Hvad skal man vide når man rejser 2 unge afsted til thailand?

hvad skal man passe på og hvad skal man helt sikkert prøve?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account