This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej…
    Mig og min veninde skal snart afsted til Thailand, Vietnam og Kina… Jeg har læst at det er en god ide at have lidt gaver med som en måde at vise taknemmelighed overfor lokale hvis de viser en mere en normal venlighed… eller hvis man bliver venner med nogle…
    Er der nogle der har erfaring med gode gave ideer til folk fra sydøstasien??? eller gode ideer…

det skal helst være lette gaver da vi skal backpacke… Meget danske, og gerne symbolske. Dvs. en lille gave der siger meget…

Jeg har tænkt på postkort af kongefamilien, da de i hvert fald i Thailand er meget glade for deres konge… men ellers er jeg blank…

Ville blive glad for lidt hjælp 😀

Anonym AnneP

Lego!

Anonym Magnus

Jeg plejer at have balloner med til at lave ballondyr af – altid et stort hit blandt børn og en fin måde at komme i kontakt med de lokale på. Det er nemt at lære og fylder ikke ret meget. Find en lille pumpe, I kan holde ud at bruge i længden for de kan ikke pusten op med munden. Måske følger der et par forslag med i ballonposen, ellers er der bøger om det på biblioteket.

Hvis I har et digitalkamera med, kan I fremkalde billeder til folk af dem og deres familie. Det koster ikke noget særligt for jer, men mange folk på de kanter har intet kamera selv. Køb evt. ramme til billederne.

Anonym Hanne

Postkort er slet ikke en dårlig ide.. Lette, og fylder ikke meget.. Hvis i vælger postkort af kongehuset, så vælg et hvor Alexandra også er med.. Asiatere er åbenbart helt vilde med tanken om at en kineser er blevet dronning i Danmark.. Det kan faktisk tage nogen tid, at få forklaret, at det er hun rent faktisk ikke:-)

Anonym Anonym

Når vi rejser har vi haft stor glæde af sæbebobler. Det vejer selvfølgelig lidt, men underholdningsværdien er kæmpe stor. Bor man et sted i lidt længere tid og gerne vil i kontakt med nabolagets unger, skal man bare sætte sig på trappestenen og blæse et par bobler og i løbet af et øjeblik har man fået masser af små venner. Når beholderen er tom kan de selv fylde den op med opvaskemiddel og lidt vand.

Men postkort er da klart også en god ide.

God fornøjelse
    Anne Marie

Anonym worldtraveller

Tak for de mange gode ideer… 😀
    Hvis der er flere der har ideer er i meget velkomne til også at tilføje jeres…

Anonym Anja

Jeg har oplevet at børn i Vietnam og Cambodia er meget glade for farvestrålende kuglepenne… Billigt og nemt at tage med…

God tur…

Anja

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account